Paragliding Slovenia • View topic - Nevaren nizek prelet vojaških letal

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Nevaren nizek prelet vojaških letal

Opisi dobrih/slabih izkušenj pri letenju z jadralnimi padali in zmaji.

Moderators: pgtoni, Iv@nl

Nevaren nizek prelet vojaških letal

Postby kabi » Fri Oct 13, 2006 20:16

Vceraj, kmalu po nasem pristanku, sta Tolmin nizko preleteli dve vojaski letali. Leteli sta nizko med gradom in Vodilj vrhom ter nato cez Tolmin proti Senici. Zadeva bi bila lahko nevarna. Več o tem pa:

http://www.kobala.si/forum/viewtopic.php?t=55
kabi
fazan
 
Posts: 3
Joined: Sun Aug 21, 2005 17:57
Karma: 0

Postby JaniK » Tue Feb 27, 2007 19:44

Čudno, da ni še noben Pilatus nagazil padalca. Danes, ko smo se pripravljali na Lijaku za vzleteti je okoli 13:00 iz severne strani priletel z veliko hitrostjo Pilatus in to nekje na višini okoli 50 do 100m nad startom :shock:
Hvala bogu, da takrat ni bilo nobenega v zraku saj nas je preletel tik nad vzletiscem. Glede na to, da leti z par 100km/h me zanima ali je sposoben pravočasno zagledati padalo ali zmaja...hmm. Niti pomisliti ne upam kaj bi se lahko zgodilo če bi nas kakšen vojaški pilot "jack" slučajno spregledal.
Ččitno ne bo nobeden ukrepal dokler se ne bo kaj zgodilo pa še takrat bo verjetno za nesrečo kriv padalec....

To je že moje drugo srečanje z Pilatusem v taki bližini. Tokrat sem bil vsaj na tleh...

Lp,
Jani

PS: Nerazumem teh pilotov, sej ja vedo, da je tam vzletisce, ali ne ?
User avatar
JaniK
jastreb
 
Posts: 430
Joined: Thu Aug 18, 2005 16:30
Location: Tolmin
Karma: 0

Postby jaq » Tue Feb 27, 2007 19:57

Tisti, ki večkrat letimo z Gozda ali s Kriške, smo že kar vajeni pogostih srečanj z motornimi orjaki. Včasih priletijo iz Tžiške luknje, kar je dokaj nepregledno vkolikor letijo proti vzhodu tik ob pobočju. Tik ob pobočju pa letijo zelo pogosto. Vsekakor vredno opreznosti z naše strani.

LP Jaka
FEEL ALPE ADRIA
...we don't do it...
...we live it...

http://www.feelalpeadria.si/
+386 41 366 111
info@feelalpeadria.si
jaq
galeb
 
Posts: 95
Joined: Tue Dec 06, 2005 11:18
Location: Kranj
Karma: 0

Postby valhun » Tue Feb 27, 2007 22:50

Danes so letel tudi na Belo krajino. V okolici Semiča sem opazil dva v razmiku pol ure, višina letenja pa cca. 100 m nad poden po dolini. Upam, da jim je kdo pocahnal, kje vse se da 'velike ptiče brez perja' srečat. Če pride so srečanja bližnje vrste, ne bo nihče cele kože zvleku :shock:

LP Jože
valhun
kanja
 
Posts: 263
Joined: Sun Oct 02, 2005 22:52
Location: Slamna vas 12
Karma: 1

Postby Matejc » Wed Feb 28, 2007 11:07

Fantje neki je treba vedt!
Vojska ne vpraša, vojska pride in vzame. Mislm, da smo kar se da nemočni glede tega. Vseeno pa lepa beseda lepo mesto najde, sam problem je k mora zmer pridt do nekega incidenta, da se stvari začnejo premikat.
Nesposobni smo sposobni onesposobiti sposobne!
User avatar
Matejc
kanja
 
Posts: 245
Joined: Wed Aug 24, 2005 20:32
Karma: 0

Postby JaniK » Wed Feb 28, 2007 11:54

Dokler bo tko kakor je velja pravilo: Če slišiš pilatusa, pristani čimprej ! Opozorilo: Obstaja možnost da te nagazi! :roll: :badgrin:
Ampak resno, glede na to, da vedo kje so vzletišča kjer se redno nahaja večje število padalcev bi po mojem mnenju lahko uvedli eno, če že ne omejitev pa vsaj opozorilo naj se ti frčoflani raje izogibajo teh točk. Sej vem, da prot vojski ne moreš skoraj nič....ampak sej se gre za varnost pri obeh straneh. Ker letenje 50m nad vzletiščem z hitrostjo 300km/h in s tem, da se zavedaš da obstaja možnost da je tam nekje padalec po možnosti še enake barve kot podlaga je zame čisto preseravanje in igranje z življenjem.

Zadnič smo imeli v klubu predavanje, kjer nam je g. Marko Petrnel, zadolžen za preiskavo letalskih nesreč pri ministerstvu za civilno letalstvo razlagal o vidlivosti iz letal in uporabi zračnega prostora klasifikacije G. Pri taki hitrosti ima pilot v letalu na razdalji 1km le nekaj sekund časa da se izogne trku.
Sploh pa če predpostavim, da leti z hitrostjo 300km/h proti soncu ob grebenu na nizki višini pa se ta čas še skrajša....

Na čimmanj bljižnih srečanj,
Jani
User avatar
JaniK
jastreb
 
Posts: 430
Joined: Thu Aug 18, 2005 16:30
Location: Tolmin
Karma: 0

Postby Stane » Thu Mar 01, 2007 12:09

Zdravo,
verjetno veste, da je naše letalno področje na Lisci in v okolici eno najbolj obletavanih območij od Pilatusov v Sloveniji. Enega lepega večera se nas je ene 25 letalcev (padalcev, zmajarjev, vitlašev) iz Posavskih in Celjskih klubov sestalo na vojaškem letališču v Cerkljah ob Krki, kjer smo se pogovarjali s piloti Pilatusov in helikopterjev o vsem mogočem, seveda pa največ o zračnem prostoru in letenju enih in drugih. Za ta sestanek sta se zmenila naš predsednik (Jože-Kondor Radeče) in inštruktor helikopterjev, ki sta iz istega kraja. Vzdušje je bilo enkratno, da skor ne morš verjet. Ti piloti so zares v redu fantje. Med drugim so tudi povedali, da imajo polete natančno načrtovane vsaj en dan prej, ponavadi pa turo obleti en na večji višini in ostalim sporoči, da je tam pa tam opazil padalo..., je en povedal, da nas ponavadi opazijo že, ko na Lisci razgrinjamo padala že na tleh. Dali so nam tudi tel. št. letališča in stolpa, tako da ni noben problem jih poklicat in povedali bodo kdaj in kje bodo ta dan leteli. Tudi oni se zavedajo, da bi bil karambol usoden tudi za njih, zato so pri letenju zelo pozorni. Je en rekel, da mu nič ne koristi, če te opazi na 100 m, ker je samo 1 sekundo od tebe... Po tem razgovoru ob fotkah in filmčkih so nam razkazali še kontrolni stolp in prikaz dela v njem in pa hangar s Pilatusi in helikopterjem in inštruktorji so se res potrudili in podrobno opisali delovanje, inštrumente, oz. vsak je lahko izvedel kar ga je v zvezi s tem zanimalo. Naj povem še, da so ti fantje v povprečju precej mlajši, kot smo bili mi. No, že takrat smo se menili, da bo nekdo kaj več o tem srečanju napisal na forum, pa ni še nič...

Pazimo eni na druge in vse bo v redu 8)

Lp Stane
User avatar
Stane
sokol
 
Posts: 125
Joined: Tue Aug 16, 2005 9:25
Location: Zidani Most
Karma: 0

Postby Miha Mlakar » Thu Mar 01, 2007 19:28

Danes so se spravili nad Idrijo...
User avatar
Miha Mlakar
sokol
 
Posts: 131
Joined: Mon Aug 22, 2005 19:59
Location: Idrija
Karma: 0

Postby jerry » Fri Mar 02, 2007 15:48

Očitno so včeraj imeli spet vajo. Sam sem se vračel ravno iz Zagreba, ko
sem malo naprej od cestnine pri Krškem kakih 20m!!! nad avtocesto zagledal najprej ene lučke, nato je pa samo padel čez kot kak NLP.
Sem kar malo cviknil.
LP jernej
Free bird
Jernej G.
jerry
sokol
 
Posts: 144
Joined: Thu Sep 28, 2006 16:42
Karma: 0

Pilatus ?????

Postby nikoko » Fri Mar 02, 2007 21:34

Jaz nimam teh problemov,sploh se mi ne uspe spraviti v njihovo višino.

Sicer je pa zakon na moji strani- počasnejši ima prednost.
nikoko
User avatar
nikoko
sokol
 
Posts: 102
Joined: Mon Jan 29, 2007 19:34
Location: Sovodenj
Karma: 0

Re: Pilatus ?????

Postby Borci » Sat Mar 03, 2007 0:49

nikoko wrote:Sicer je pa zakon na moji strani- počasnejši ima prednost.



Ko te bo nagazo bo zakon še samo na strani tvoje žene :p

Sicer pa tudi v okolici maribora že celi teden izvajajo hudo niske prelete.

lp borut
Jadralno padalski portal Eol - www.bogvetra.com
User avatar
Borci
kavka
 
Posts: 20
Joined: Thu Aug 18, 2005 11:08
Karma: 0

SODELOVANJE

Postby ArmyPilot » Mon Apr 02, 2007 22:15

SODELUJOČE TEGA FORUMA VABIM NA DEBATO TUDI NA NAŠ FORUM :

http://spmo.mojforum.si (forum vojaških pilotov)

DA REČEMO KAKŠNO NA TEMO LETALSKE VARNOSTI V IZOGIB NELJUBIM DOGODKOM...
ArmyPilot
fazan
 
Posts: 4
Joined: Mon Apr 02, 2007 22:07
Karma: 0

Pojasnilo k nizkemu letenju z letali Pc-9M Swift

Postby hosta » Sat Apr 07, 2007 2:58

Najprej vas vse letalce, ki si skupaj delimo kos zračnega prostora v Republiki Sloveniji, lepo pozdravljam.

Naj za uvod povem, da imamo poleg ostalih vaj v programu usposabljanja pilotov na Pc-9, v nadaljevalni fazi nekaj ur nizkega - po terminologiji iz Pravilnika o letenju vojaških zrakoplovov http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? ... vilka=2130 - brišočega letenja.

Da ne boste brali in iskali v pravilniku naj povzamem, da je vojaškim zrakoplovom dovoljeno leteti (po domače brisati) na višini med 50ft in 150ft (16 - 46m).

Poleg tega moramo za izbiro rute, na kateri se bo opravil trening, izvesti precej zapleten administrativni postopek.

V RS namreč a vašo in mojo (tudi sam sem jadralni letalec) srečo za enkrat še nimamo opredeljenega zračnega prostora, ki bi bil omejen na nekaj možnih rut za treniranje nizkega letenja (kot je pri Hrvatih). Po vsej verjetnosti bi bil zaprt.

Zato moramo, preden določimo in odletimo vaje, ruto najprej posneti na srednji višini (300m) nato moramo na General štabu SV, Ministrstvu za obrambo in na Inšpektoratu za Civilno letalstvo (bivša URSCL) vložiti najavo rute.

Poleg tega pa moramo tudi vsak posamičen let najaviti minimalno 1h pred vzletom (vedno pošljemo načrte letenja en dan prej na ARO), tako da so vsi naši poleti najavljeni na civilne službe nadzora zračnega prometa.

Vsak polet se tudi beleži preko kamere, ki je pritrjena na letalo in jo moramo hraniti kar nekaj časa.

Ves čas letenja imamo tudi neposredno komunikacijsko povezavo s kontrolo letenja v največ primerih se nas vedno sliši na Ljubljana INFO 118.475MHz (v Angleščini), kjer na vsaki preletni točki javlajmo pozicijo, višino, čas prihoda na naslednjo točko,..., v bližini letališč in vzletišč se javljamo na njihovih frekvencah (v Slovenščini).

Kar se tiče izbire rute moram povedati da smo zelo omejeni na področja, ki so manj naseljena in se jih moramo, če hočemo ostati pri tleh nujno izogibati.

Ravno tu pa se naše in vaše poti srečajo (neokrnjena narava).

Vedite, da so v naši fazi načrtovanja in priprave posadk vaša vzletišča vedno obravnavana z vso resnostjo in s temeljitim razmislekom (ali se izogniti ali leteti čez).

Vendar vzletišča kot tudi sami opažate rastejo kot gobe po dežju in je resnično težko biti vedno Up-to-date.

Poleg tega pa ste zelo napredovali v preletih tako, da vas srečujemo praktično povsod po Sloveniji (no ja, nad morjem se za enkrat še nismo srečali, vendar nikoli se ne ve...) in tako računamo na vas tako ali drugače povsod.

Glede Lijaka moram povedati, da je v času priprav izgledalo, da ne bo nobenih aktivnosti ampak se je nato izkazalo, da smo se zmotili.

Ta dogodek smo obravnavali tudi pri nas in smo v naslednjih dneh s povečano pozornostjo preletavali to kompletno področje (malo z rezervo).

Škoda je, da glede na to, da nas je tako malo ne moremo vspostaviti skupne točke obeščanja.

V enoti razmišljamo, da bomo v prihodnje verjetno najavljaji nizke prelete tudi na NOTAM (Notice to Air Man) službi, ki jo lahko spemljate na spletni povezavi: http://www.sloveniacontrol.si/vsebina.php?idm=5 , ki je žal pisana v angleškem jeziku in ste lahko s tem obveščeni o dogodkih, ki lahko vplivajo na vaš prelet (zaprta območja, območja povečanega letalskega prometa, nevarna področja,...)

Srečen sem, da smo jo na obeh straneh dobro odnesli. Z naše strani bomo poizkušali postoriti vse, kar je v naši moči, da bomo v prihodnosti eliminirali podobne situacije.

Osebno se bom potrudil, da bo objava prišla tudi na vaš forum in upam, da bo informacija prišla do končnega uporabnika - Vas.

Lep letalski vikend vsem skupaj!
Hosta
hosta
fazan
 
Posts: 7
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:31
Location: Grosuplje
Karma: 0

Postby jaq » Sat Apr 07, 2007 8:10

Vsekakor je vredno razmisleka in pazljivosti z obeh strani.
Veliko masla pa je tudi na naših glavah, ker štarte odpiramo kot tujci trgovske centre, skorajda na vsakem voglu. Mislim da bi bilo potrebno več pozornosti posvetiti registraciji štartov na nacionalni panožni zvezi in povsod objaviti sporočila o dovoljenem letenju v neposredni višini štarta (spomnimo se Brnika). Na dolenjskem imajo letališče par km od štarta (Straški hrib, Peter - Prečna) a so od samega začetka stvari urejene. Morda tudi zato, ker so padalci nekajkrat priznali napako in se pokesali. Pa so bili vsi srečni. In še mnenje mnogih, slab glas na katerem smo jadralni padalci, je v veliki meri posledica tujih pilotov, predvsem šolarjev iz tujine, ki se kot ponesrečenci pojavljajo v črni kroniki. Namesto da plačujemo vinjete za štart, naj oni plačujejo to v večjem merilu, s tem denarjem pa lahko postavimo opozorilne table na vse registrirane štarte v Sloveniji.

lp
FEEL ALPE ADRIA
...we don't do it...
...we live it...

http://www.feelalpeadria.si/
+386 41 366 111
info@feelalpeadria.si
jaq
galeb
 
Posts: 95
Joined: Tue Dec 06, 2005 11:18
Location: Kranj
Karma: 0

Postby igorer » Sat Apr 07, 2007 18:27

Moram priznat, da sem bil dons kar mal presenečen, ko sem opazil tale post. Lepo, da tudi drugi berejo naše (ne)znanje. Bi blo pa fini, da se kdaj dobimo na kavici in kakšno rečemo, mogoče se bo pa porodila kakšna dobra ideja o varnosti. To, da si srečen če si prepočasen je bolj slaba uteha, sploh, če mormo pol na pobreb. Bi blo pa fino, ne vem sicer ali se to sme lai ne, če bi mogoče teli fantje prej na našem forumu spročil, vsaj približne namene. Je pa stvar resna, in res ne bi bilo slabo če se dobimo. A si predstavljate da se to zgodi na kakšni tekmi s 150 piloti v zraku in samo enim pilatusom med njimi. Štala a ne. Sploh ni važn kdo bi bil kriv, tako stvari bi blo fino reševat že prej.
User avatar
igorer
albatros
 
Posts: 1388
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:50
Location: Škofja Loka
Karma: 0

Next

Return to Varnost pri letenju (Safety and Incidents in flight)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...