Paragliding Slovenia • View topic - LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Opisi dobrih/slabih izkušenj pri letenju z jadralnimi padali in zmaji.

Moderators: pgtoni, Iv@nl

LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Postby gzilnik » Thu Apr 21, 2011 21:06

Naj me moderator briše, popravi ali prestavi v drugo kategorijo, če se mu to zdi, da ta tema ne sodi tu ali ni primerna.

Vsak dan se v zraku srečujemo s takšnimi in drugačnimi nevarnimi situacijami, nesrečami tudi z zelo tragičnimi posledicami, z ogrožanjem samega sebe in tudi ostalih udeležencev v letu in mogoče še kje drugje, izvajanje akrobacij in manevrov, ki so izven pilotovih zmožnosti, zraven pa še zunanji faktor vreme, veter ... To vse gledamo in poslušamo po medijih in se sprašujemo kam to vodi.

V to temo bi lahko dali svoje izkušnje, »dogodivščine« katere smo doživeli, videli ali slišali od nekoga ( po bontonu lepega obnašanja), dobrodošla bi bila tudi kakšna "analiza" nezgod in prigod od kakšnega izkušenega pilota, letalca, priče ipd. (brez ugibanj in smetenja teme z nepomembnimi posti), zaradi pridobitve novih znanj.

Tudi mi piloti oblikujemo stereotipe o letalcih in letenju.

Naj počiva v miru

V Polani se je smrtno ponesrečil jadralni padalec
http://www.delo.si/clanek/149682
gzilnik
fazan
 
Posts: 5
Joined: Sat Oct 02, 2010 21:49
Karma: 0

Re: LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Postby Jons » Fri Apr 22, 2011 1:39

Sledeča debata je rezultirala v tem seznamu. Kar manjka, a je bistvenega pomena, je končno poročilo oz. povzetek pretekle sezone. Slednji naj bi potem služil za izboljšanje varnosti in kvalitete (pri šolah, tekmah, predavanjih in navsezadnje vseh posameznikih). Vzorčni primer, kako naj bi tako poročilo izgledalo, najdeš tule.
Kje se je zataknilo, da takega poročila še ni, ne vem. Rok...?
Ajde!
Janez
User avatar
Jons
galeb
 
Posts: 89
Joined: Mon Apr 28, 2008 23:23
Karma: 0

Re: LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Postby valhun » Fri Apr 22, 2011 7:15

Se strinjam z Janezom, da smo za tabu temo glede hudih padalskih nesreč krivi večinoma sami. Poročila o takih nesrečah morajo biti jasna in ažurna ter če se le da, morajo podati vzrok za nesrečo. Le na tak način se lahko učimo na napakah drugih in posledično prispevamo k varnosti.
Način kot ga imamo sedaj s strani zunanjega opazovalca (laika), bolj kaže na morebitno prikrivanje dejstev in ignoranco do takih nesreč, kot pa na resno obravnavo vzrokov. In če nadaljujem z vidika 'mojega foha', kjer ni raziskanih vzrokov, tudi korektivnih ukrepov ne more biti.
Poročila o zaključenih raziskavah bi morala biti prosto dostopna vsem, vsebovati pa bi morala vzrok za nesrečo, pa ne npr. v stilu: enostransko zapiranje in spirala do tal - če pogledamo s strani pilota: je vzrok za tako situacijo ali močna turbulenca nizko nad tlemi ali pa neustrezno oziroma neaktivno pilotiranje.
Kar želim povedati je to, da je potrebno v vseh primerih kjer se le da, navesti morebiten vzrok, iz katerega bo razvidno, ali je nesreča posledica:
- neustreznega pilotiranja (neizkušenost, utrujenost, pomanjkljivo znanje),
- neustreznega vremenskih pogojev (posledično je to največkrat posledica napačne odločitve pilota za letenje)
- okvara opreme,
- drugo (zdravstvene težave: infarkt, ..).

LP Jože
valhun
kanja
 
Posts: 271
Joined: Sun Oct 02, 2005 22:52
Location: Slamna vas 12
Karma: 1

Re: LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Postby gzilnik » Fri Apr 22, 2011 19:47

gzilnik
fazan
 
Posts: 5
Joined: Sat Oct 02, 2010 21:49
Karma: 0

Re: LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Postby Spelcy » Fri Apr 22, 2011 21:38

Ali kdo kaj bolj natančno ve kaj se je zgodilo ob nedavnem smrtnem izidu?
Pa malo neumesna ... Slovenske novice bi lahko dale vsaj sliko jadralnega padalca!
Spelcy
fazan
 
Posts: 7
Joined: Tue Jul 22, 2008 21:07
Location: Domžale
Karma: 0

Re: LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Postby Stane » Fri Apr 22, 2011 23:18

Jože ni bil pripet, vse tako kaže.
User avatar
Stane
sokol
 
Posts: 125
Joined: Tue Aug 16, 2005 9:25
Location: Zidani Most
Karma: 0

Re: LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Postby vidulis ico » Sat Apr 23, 2011 8:34

1. Poročanje novinarjev.
Na 24 ur se je napisalo marsikaj, ne samo s strani novinarjev. V realnosti je stanje tako, da ni točnih podatkov ne o poškodbah ne o vzrokih. Točni podatki o poškodbah so znani šele v bolnišnici in niso dostopni. Novinarji tako nekaj dobijo, vendar so redko na licu mesta in tako sestavljajo koščke malo od tu malo od tam. Ven pade kar pač pade.
Za obveščanje o pozitivnih straneh padalstva bi morali poskrbeti sami. Novinarji sigurno ne delajo tega samoiniciativno. A veste koliko razno raznih tekomovanj je recimo danes in koliko od teh je dejansko objavljenih. Če ne poskrbiš za objavo sam, le te ni !!!!

2. Jože. Pisanje o nesreči. O vzrokih je ponesrečenega pilota običajno nemogoče spraševati. Očividci pa ne sodelujejo vedno. To je delo nas samih. Imamo vse urejeno za pisanje poročil na sffa.org in pišimo. Podatke katere zbira policija, tega verjetno ne boš videl.

3. Vzroki za nesreče na kobali. Šel sem gor kot reševalec GRS in ob prenašanju prvega do rešilca, smo videli padec drugega. Ob čakanju na helikopter pa še tretjega pilota. Vzroki: za prvega ne vem, po besedah nekaterih naj bi se obrnil v napačno stran na štartu in bil navit, kako je priletel na tla ne vem (zlom gležnja). Drugi enostavno ni hotel prekiniti štarta najprej je imel komplet zaprto levo , potem desno in je še kar vlekel, ko pa je zgubil stik s tlemi je dobil še enkrat levo skoraj polovično zapiranje ki ga ja slabo kompeniziral in je v ostrem zavoju treščil pod cesto(odprt zlom gležnja , pretres možganov). Tretja pa je štartala s pomočjo "kolegov", nakar jo je dvignilo, padalo ji je ušlo naprej in v zavoj in jo z višine 20 m v nihaju butnilo na cesto tako močno, da jo je kar odbilo od tal (stabilen zlom - hrbtenica + 3 rebra).

Razmere 5 do 8 m/s. Popoldanska turbuletna Kobala. Za štart zahtevna, neprimerna za začetnike.

Naslednji dan pa nova "zanimiva" akcija pilot je obtičal v steni v strmih grapah nad 100m navpičnim skokom med Batognico in Srednjim vrhom. Ven ga je povlekel helikopter. Imel je 1001 srečo da je živ. Kako je prišel tja ne ve nihče. Verjetno ga je sesul steber ki leti čez batognico. Rezerve ni metal. Rešila ga je postaja s katero je komuniciral prek kolegov, da smo ga lahko sploh našli. Telefonskega signala tam ni. Vsa njegova oprema je bila 200 nižje pod steno. (po prvih podatkih močno podhlajen in odrgnjen po hrbtu)

KAko rešiti tole. Ne vem, če vsak pri sebi ni sposoben razčistiti kdaj lahko gre v zrak, se tega ne da zlahka rešiti.

Ne vem, ali so imeli vsi piloti na Kobali izpit. Po videnem sta bila dva popolnoma nedorasla danim razmeram - neglede na licence.

Morda predlog: Piloti brez licence ne bi smeli leteti brez nadzora. Za nesrečo pilota brez licence bi moral nekdo "kazensko" odgovarjati, če ga je inštruktor spustil v zrak v neprimernih razmerah, je inštruktor odgovoren za nesrečo. Vendar je neprimerne razmere izredno težko spraviti v neke pametne okvirje. To bi morda prišparalo par nog in hrbtov začetnikom. Vsem ostalim pilotom pa ne vem, kdo bo zmanjšal ego in miselnost, da se to dogaja samo drugim.

Obstaja še dodatni problem, kako to dopovedati tujcem ...

Naj ponovim, vsaj osnovno kar morate met s sabo:
1. Letite le v razmerah, ki so primerne vašemu znanju.
2. Imejte s sabo telefon, postajo in gps. S polnimi baterijami seveda.
3. Če imate velike probleme na štartu počakajte na drug dan.
4. Če vas je strah v zraku pojdite pristajat na prvi čimvečji travnik
5. Ne pozabite na rezervo.
6. Ob nesreči kličite 112

Upam, da znate vsi z GPSja prebrat koordinate in jih posredovat dalje.

lp Simon

Moje praznična želja. Da mi ne bi bilo treba reševat nobenga padalca v naslednjih 10 dneh.
vidulis ico
kanja
 
Posts: 213
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:13
Karma: 6

Re: LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Postby papry » Sat Apr 23, 2011 19:23

simon ima popolnima prav! žal pa se mu želja ni izpolnila...danes spet 2 nesreči vTolminu, na srečo vsaj ena brez poškodb.

"čehi" ga serjejo! to ni nič novga. le kaj nardit??
dejstvo je da je pomlad, folk neuleten, vsi bi radi v zrak, pogoji pa niti približno niso za vsakogar. in če učitelj "čeh" zna samo tekaj, tekaj, tekaj....pa če tudi s pol zaprtim padalom...mamo pa to.

dans je bilo na Stolu tud na meji in kdor je znal je odštartal brez problemov. par štartov je blo mal kritičnih, so pa po nasvetu, da naj ne štartajo tisti ki niso 100% lepo ubogali, pospravli in smo šli na nižji štart....seveda ni blo čehov...


klavdij
User avatar
papry
albatros
 
Posts: 653
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:20
Karma: 0

Re: LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Postby Spelcy » Sat Apr 23, 2011 20:11

Sam tele čehe gledat kako štartavajo je pa kr malo scary ... pa kaj je ljudem, da gredo oz. hočjo it za vsako ceno u luft?!
Spelcy
fazan
 
Posts: 7
Joined: Tue Jul 22, 2008 21:07
Location: Domžale
Karma: 0

Re: LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Postby pavel » Sat Apr 23, 2011 20:54

Definitivno sem mnenja,da bomo morali stvari vzeti v svoje roke.Pooblastila gor ali dol!Cuazi inštruktorjem na štartu,ki se obnašajo kot v otroškem vrtcu,ko gre za tujo kožo, se enostavno na mestu na lep ali grd način pove da ga serje in naj se zato spoka v senco drevesa do 18.00 h zvečer z tečajniki vred,ker bodo sicer kakršnekoli vinjete tisti trenutek prenehale veljati,!!!!!
Na žalost tile tipi drugačne govorice ne poznajo :( iz iskušenj pa povem,da zaleže!Le indiferentni ne smemo bit!
lp.
pavel
sokol
 
Posts: 143
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:10
Location: Nova Gorica,Slovenia
Karma: 0

Re: LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Postby igifly » Sat Apr 23, 2011 22:23

Hmmmmm, glede na to, da sem na Lijaku videl že marsi kakšno glupost sem mnenja, da kot začetek treba ukinit BREZPLAČNO reševanje in zdravljenje tujcev(vsi bi morali imeti nekakšno zavarovanje,če ne pa "vadi pare) kot drugo pa bi vsekakor inštruktor oz. vodja letenja oz. agencija z katero pridejo letet moral/i biti materialno in kazensko odgovorni, kadar dovolijo svojim "varovancem" ob neprimernih pogojih v zrak.Kako naj vedo kdaj so neprimerni? Tako,da se vsaka šola,agencija.....enostavno najavi pri lokalnem klubu kjer dobijo na licu mesta tekoče informacije o stanju na vzletišču,zraku.... Zakaj torej nekaj "čeških" resnih šol,katere prihajajo na Lijak že vrsto let nimajo problemov druge pa? Ker se spoznajo na svoj posel in ne delajo "kr neki" . Vedo,da je od 11,30 (odvisno od vremena) do cirka 15/16 ure Lijak "prepovedan" za šolarčke in se tega držijo. Normalno bo vedno prihajalo do nezgod in nesreč..vseeno je v igri ljudski faktor in tisto najhujše - ego, a vsaj z takšnimi ukrepi bi lahko malo "zmanjšali" delo NVGK ja (za tiste ki ste pozabili Naši Vrli Gorski Kozli- reševalci) in prihranili kakšen evro v blagajni. No to je lahko napisati izvesti v praksi je pa vrjetno skoraj nemogoče a dokler je tisti skoraj bi pa mogoče.......
Lp Igor !
+386 0 51 478 412
info@poletite.si
http://www.lijak-slovenia.com
www.pizzeria-lijak.com

Be smart, fly safe!
User avatar
igifly
jastreb
 
Posts: 337
Joined: Sat Aug 27, 2005 14:03
Location: Nova Gorica - Lijak
Karma: 0

Re: LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Postby urban@ » Mon Apr 25, 2011 15:24

urban@
sokol
 
Posts: 133
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
Karma: 0

Re: LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Postby The Edge » Mon Apr 25, 2011 15:28

ravno sem mislil prlimat tale članek tu :)

Tujcem je potrebno nekako omejiti letenje, še posebej v Posočju. Če se bo tako nadaljevalo bomo posledice nosili tudi sami.
Ne moremo usmerjati vetra, lahko pa prilagodimo jadra.
The Edge
sokol
 
Posts: 180
Joined: Wed Aug 24, 2005 10:29
Location: Senovo
Karma: 0

Re: LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Postby vidulis ico » Mon Apr 25, 2011 17:32

Ne bi se povsem strinjal s tem da se nesreče dogajajo samo tujcem. Sam sem vnesel par zadnjih nesreč na http://www.sffa.org/index.php/varnost?f ... drzava=vse

Naj še kdo zbere in vpiše podatke za gorenjsko in štajersko, pa bo na koncu verjetno vsaj (ugibam) 40% nesreč Slovenskih pilotov.
vidulis ico
kanja
 
Posts: 213
Joined: Tue Aug 23, 2005 9:13
Karma: 6

Re: LETALSKA ČRNO SIVA KRONIKA

Postby urban@ » Mon Apr 25, 2011 18:59

Najbolj me moti, ker tisti ko so zraven, ne prijavijo dogodka. Potem pa se iz medijev prepisuje in so podatki izredno nenatančni.
urban@
sokol
 
Posts: 133
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
Karma: 0

Next

Return to Varnost pri letenju (Safety and Incidents in flight)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...