Paragliding Slovenia • View topic - Nevaren letalni vikend

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Nevaren letalni vikend

Opisi dobrih/slabih izkušenj pri letenju z jadralnimi padali in zmaji.

Moderators: pgtoni, Iv@nl

Nevaren letalni vikend

Postby tomazcopi » Thu Nov 03, 2011 15:44

Pozdravljeni

Ne vem ali pa nisem opazil ali je kdo začel temo glede zadnjih dogotkov na Lijaku, predvsem na startu kot tudi v zraku. Ne vem ali pa sem le jaz tisti, ki ga to moti ali pa to skrbi. Zadnji vikend je bilo pa že malo noro ali pa na meji norosti. Štartat na Lijaku je bilo kot, da si na nekakšnem organiziranem mitingu, kjer se dobijo anarhisti.
Potem v zrakuje bilo tako kot da bi si z eno roko držal pistolo na čelu.
Pa, da ne omenim, ko si ugotovil, da si pistolo preživel te čaka mina na pristanku!!

Kar se mene tice katastrofa!

Moti me ta neurejenost ali bolje rečeno ta aroganca do drugih na samem startu. Neupostevanje pravil na startih.
Zanima me ali sploh kdo kontrolira te šole in inštruktorje, ki prihajajo k nam letet? Zdi se mi, da prav vsak lolek brez v naprej opravljenega treninga na solskem terenu pride na Lijak iskat nevem koga.

Da ne omenim neupoštevanje pravil v zraku.
Neupostevanje pravil priblizevanja na sam pristanek.

Katastrofa!

Seveda se dobro se je koncalo. Nekaj rezerv tik nad tlemi. Zlomnjena noga,...

Ok za enkrat. Sreča! Kako bo naslednjic?

lp
Tomaz Copi

Konec koncev se gre tudi za mojo glavo. Rad letim = rad uživam
Last edited by tomazcopi on Sun Nov 06, 2011 11:13, edited 1 time in total.
tomazcopi
sokol
 
Posts: 151
Joined: Fri Aug 12, 2005 16:42
Location: Portorož
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby jerry » Thu Nov 03, 2011 16:11

Živjo!

Bil sem tam dva dneva (nedelja in ponedeljek) in že v nedeljo sem si rekel: "dobr da drži cel greben
drugače bi blo pa sranje". In lej ga vraga - sranje v ponedeljek (sicer kasneje je blo videt boljše): en
steber desno od štarta in skor vsi v njem. Bi pričakoval, da ko se dvigneš dost visoko nad greben, da
greš stran, ampak to ni blo videt. Ko sem splezal malo višje (npr. v višino štarta, ker sm prej curil) je blo
kar naenkrat "napad" z vseh strani. In ker mi to ni v užitek sem šel rajši dol.
Druga sorta so pa spet eni tujci, ki ti gredo sred največje gužve na štartu ene tečajnike dol spuščat:
konkretno v nedeljo sm opazu enga madžara s postajo sredi vzletišča in smo se moral vsi umikat, da je
loh spustu ene dva reveža. V taki gužvi bi pa res moral prepovedat začetnikom- vsaj dokler se štart ne
spuca.
Tretja zadeva je pa tko samoumevna - ker "kreten" se sploh spravlja v taki gužvi nad al pa zlo blizu
pristanka izvajat akrobacije (al pa sam spirale). Če kdo ni porajtov - blo je kar nekej zmajarjev in
treba je bit tud pozoren do njih.
Tolk od mene, pridem spet, ampak v manjšo gužvo (upam) - sej se ve če je kakšna zimska liga se
pa da normalno letet (najbrž vsi poznajo pravila).
Free bird
Jernej G.
jerry
sokol
 
Posts: 150
Joined: Thu Sep 28, 2006 16:42
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby JaniK » Thu Nov 03, 2011 16:13

Tomaz ima prav. Zadnje dni je bilo noro na Lijaku!
Folk vse poprek, starti cez padala, valjenje po startu... nobenih pravil...

Nekaj smo debatirali na pristanku, da bi bilo fino ce bi se ob takih "napornih" dnevih vsaj na startu mal kontroliralo... v smislu deljenega starta (kot je bil recimo na Serial Cupu ko smo leteli iz Lijaka).
Postavi se startna linija-črta. Nad črto se se pripravimo in postavimo v vrsto za štart. Pod črto pa je prostor namenjen samemu startu v zrak. Seveda v takem primeru potrebujemo "avtoritativnega maršala", ki bo zadevo vodil...

Samo ideja...
Jani
User avatar
JaniK
jastreb
 
Posts: 430
Joined: Thu Aug 18, 2005 16:30
Location: Tolmin
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby borut » Thu Nov 03, 2011 17:02

Precej let je odkar sem hodil na padalski tečaj , pa še vedno vem , da se je po pristanku potrebno umakniti na stran in pustiti prostor ostalim..... Približno pol ijh je očitno sedelo na ušesih , ko so jim to razlagali ...........ali so pa mone :oops:
User avatar
borut
kanja
 
Posts: 206
Joined: Wed Aug 10, 2005 9:43
Location: Sp.Idrija
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby finch » Thu Nov 03, 2011 17:28

Se strinjam, da je zadnji čas, da uredimo tole katastrofalno stanje na Lijaku. A ker s prigovarjanjem ničesar ne dosežemo bi predlagal, da najamemo redarja, ki bi urejala stanje na vzletišču in pristanku, kot tudi kaznovala tiste, ki ne bodo upoštevali pravil.

Menim, da je denarja od prodanih vinjet dovolj (kolikor sem zasledil je bilo v soboto na Lijaku 80 Madžarov) in bi strošek najema dveh redarjev za čas vikenda predstavljal le majhen odstotek v končnem obračunu, a povrnil ves užitek letenja na Lijaku.
041.963.501
finch
kanja
 
Posts: 233
Joined: Tue Mar 21, 2006 15:41
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby bolko » Thu Nov 03, 2011 17:40

Ko sem Madžaru v soboto hotel prodati vinjete, mi je lepo razložil, da je do nadaljnjega na Lijaku zastonj (zimska sezona). Ok. Ko sem drugega Madžara na startu opozoril, da je malo neodgovorno spuščat začetnike v zrak v takih pogojih, mi je dejal, da niso začetniki in da so pogoji OK. Potem so 4je gnezdili, 2 sta se zabila in morda je bil kje še kakšen. Naslednji dan so me po GSMu vprašali, ali bodo pogoji za letenje dobri - najbrž jim le ni bilo vseeno. Edina stvar, ki pomaga pri tem je, da so stvari plačljive. Obvezna bi morala biti tudi kontrola izpitov za letenje.
lp
Robert
bolko
galeb
 
Posts: 55
Joined: Wed May 30, 2007 8:17
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby Simch » Thu Nov 03, 2011 19:14

Se strinjam z vsemi ki ste mnenja da je bilo res malo preveč gneče za vikend... Sam sem se spravil v zrak, parkrat podrsal greben in imel skoraj tri srečanja s širokonožnimi kamikazami ki niso dojeli da bi mogoče morali zaviti desno od grebena....pa sm si sam pri sebi spomnu kar je Pavle razlagu... Dnevov je več kot klobas! Kontrola nad licencami bi enostanega morala biti, druge rešitve ki bi zalegla jaz tukaj ne vidim...

LP Simch
If you're not doing it for fun... you're doing it for the wrong reasons!
User avatar
Simch
jastreb
 
Posts: 326
Joined: Tue Jun 20, 2006 23:54
Location: Kobarid - Posočje
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby X~EDGE~X » Thu Nov 03, 2011 20:16

Robert a pa se ti nezdi da je bi lahko ukinli (mrtvo sezono) na LIjaku, saj pozimi se šele odpre in cela širna Slovenija navali tja + ostali vzhodni brati???

lp, Sergej
Pravijo, da v kombinaciji z roza zgledam fantastično...
User avatar
X~EDGE~X
sokol
 
Posts: 106
Joined: Wed Apr 18, 2007 23:09
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby Pristov » Thu Nov 03, 2011 20:18

Jah na pristanku se da to cist brez redarja ustimat, lepo mu na piko direkt na sredo padala prpicis, pol se pa se kao mal spotaknes pa se mal po padalu povalas:). Pa bo majstr za skos vedu, da se padala ne zlaga na sred pristanka. Ker drgac ne vrjamem da kj drucga pomaga.
Kr se pa tice splosne kulture letenje, je pa totalna katastrofa. Padala so postala super dostopna in tecaji ocitno odvec al pa so se ti bolj slabi, pol se pa dogajajo nesrece. Ne vem kaj inspekcija dela. Aja v Bovcu nas jebe!!!
Once you have experienced flight you will always walk with your eyes turned to the sky. It is where you come from and where you will return. (Leonardo Da Vinci)
User avatar
Pristov
jastreb
 
Posts: 314
Joined: Wed Oct 19, 2005 8:21
Location: Lesce-Bled
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby prevc » Thu Nov 03, 2011 20:39

Živ. Lepo da se je sprožila debata na forumu, upam da ne bo ostalo samo pri razpravi in valjenje vse krivde na tujce, ampak da bo tudi kaj narejenega za naslednjo sezono. Do naslednje sezone je SAMO! še pol leta! (na Lijaku je pa itk skoz akcija)

po številu poletov in zanimanju tujih pilotov bi izpostavil 3:
Kobariški stol, Kobala, Lijak

Na teh vzletiščih prihaja tudi do največ nesreč JP. Tujci ali naši, nima veze. Vemo pa vsi, kdo mora to potem brat v časopisju, odgovarjat kolegom... Verjetno majo tudi reševalci počasi poln kufer vsega. Država nas bo stisnla prov kmal. Dejstvo je da se popolne varnosti zagotoviti ne da, sem pa prepričan da lahko število nesreč, tudi ob povečanju števila vzletov v naslednji sezoni zmanjšamo vsaj za 50%.

Problemi s preobremenjenostjo vglavnem nastajajo ob praznikih (velika noč, prvi maj, 1. november), zimski vikendi na Lijaku, ko se drugje ne da letet. Takrat bi nujno moral biti na vzletišču nujno prisoten član kluba (ali 2), ki je pristojen za zagotavljanje varnosti na vzletišču, na pa samo za pobiranje vrednosti vinjete!!!

njegove pristojnosti so naslednje:
- spušča pripravljene pilote v polje za vzlet in pri tem preverja njihovo opremljenost: delujoča radijska postaja na frekvenci 147.800, mobilni telefon, dovoljenje, plačana vinjeta)
- možnost zaprtja štarta če razmere niso primerne ali če je v zraku preveč letalcev... tudi npr. v situaciji ko 50 folka pegla greben v višini štarta to takoj opazi in zapre štart)...to sporoči enostavno po frekvenci 147.800
- svetuje letalcem in tujim inštruktorjem
- sankcionira tiste ki ne spoštujejo navodil

Sem prepričan da bodo potem tudi tujci raje plačali vinjeto, ko bodo videli da zadeva špila...

Velik problem so raznorazne tuje šole oziroma agencije, ki pripeljejo pilote na letenje. Niso samo čehi vsega krivi, zadnje leto opažam da so še najbolj na kvik naštelane Nemške šole.
Vse šole ki pridejo na letenje bi se morale vpisat v nek centralni register (npr. na straneh ZPLS). Vključno z imenom glavnega inštruktorja.

Pozivam vse, da namesto da pišete na forum npr. dans spet Čehi izvajali akrobacije... poskušate dobiti ime šole, ime odgovornega, ime inštruktorja in ga napišite na forum... Ker niso vsi isti! Npr. že par let nazaj je neka češka šola spuščala absolutne začetnike (2krat na šol. terenu) v zrak ob 12.00 - poletje. Dobili smo ime, javili Čehom. Fanta ni več, mislim da so ga tudi oni sami mal "privili".

Nesreča se zgodi, ne morem pa razumet da npr. eni šoli "padeta" 2 vajenca v istem dnevu. Tu res ne moremo več govoriti samo o slučaju, to je pokazatelj da stvari ne štimajo. Tudi v drugih primerih... nekontrolirani vzleti, letenje ob neprimernem času glede na znanje pilotov... bi bil nujen pogovor z inštruktorjem o nadaljevanju šolanja v Sloveniji (lastnik vzletišča, predstavnik ZPLS-ja,...). Na dolgi rok z vodenjem nekega centralnega registra na ZPLS-ju se lahko določenim šolam tudi prepove opravljanje dejavnosti JP v Sloveniji. To je nekaj idej po uradni poti, neuradno pa lahko odpremo na PGFORUMU ali pa na češkem SKYFLY.CZ problematika čehov v Sloveniji in objavljamo imena šol ki delajo štalo... Isto na DHV, Madžarskem, Poljskem...

Poleg vinjete bi moral ob nakupu vsak dobiti tudi navodila o letenju v Sloveniji oz. na izbranem vzletišču (npr a5 list z nujnimi telefonskimi številkami, informacijami o letenju, ...) - spet, bojo raje plačali vinjeto če vidijo da kaj dobijo za to.

Toliko o tujcih, moramo pa tud mal počistit pod lastno streho... Tudi mi nismo TOP! Tudi mi moramo iti kdaj nazaj na šolski teren še mal potrenirat, letet raje kakšno sezono več s padalom nižjega varnostnega razreda - ne samo štepat OLC km, letet v primernih pogojih, it na tečaj ekstremov,...

Še nekaj...
ZPLS ima zakupljeno frekvenco 147.800 za VSE padalce. Naj služi VSEM. Večina si to zmotno predstavlja da lahko nabija kolikor se mu pač zahoče, opiše kolegom vsak detajl, kje je, kdaj bo južna... Bolj bi bilo pomembno da se na njej javlja samo najpomembnejše podatke o letenju, npr. če prihaja nevihta, svarilo pred nevarnimi situacijami, kominukacija v primeru nesreče,...

Vse ZGORAJ našteto se mi zdi bolj problematično kot problem letetenja s certificiranimi padali ali ne. To bodo že drugi poštimal, ukvarjajmo se s problemi ki se tičejo nas in jih ne bo nihče drug namesto nas.

LP
pa sori ke sem bil predolg, ne bom več.
Last edited by prevc on Thu Nov 03, 2011 20:42, edited 1 time in total.
Image
User avatar
prevc
albatros
 
Posts: 815
Joined: Mon Sep 05, 2005 22:06
Karma: 1

Re: Nevaren letalni vikend

Postby airblade » Thu Nov 03, 2011 20:42

s @prevcom sma pisala post v istem času :)
Ferdamano jamraje taki smo pač slovensci "jamreki".
Pokasirajmo tujca na pristanku, na parkplacu in za vinjeto pa, da vidimo kaka bo gužva. Ker to kaj sem zaj napisal delajo vse okoliške države na takih točkah kot je Lijak. Mi se pa znamo le pritoževat kaka gužva je.
Pa tujec ti reče na domačem štartu, da je kao zaj izven sezone in da nerabi vinjete plačat, "WTF" naženi ga marš od kod je prišo (če mu ni jasno mu reči da naj gre u p... m... pa bo ker skapiral) če si se odločo da se pobirajo vinjete se pobirajo čene pa naj spakira.
Pa ko gledam te "ŠOLE" madžarske pa to začetniki učijo začetnike. Sem imel priliko v nedeljo spremjat šov "KATASTROFA", eno deklino je plahodralo 3x, inštruktor jo pa gledal pa ni pisno ne s kurcom migno a baba štarta nazaj pa se zavija namesto odvija. Ni ona kriva ampak bumbar z amatersko fm postajo v roki.
Za v naprej je potrebno naredit pravilo, da če kdo od lokalnih članov oceni, da neki učitelj ne upošteva lokalnih pravil letenja ter načina šolanja ga lahko opozori ter mu ima pravico prepovedat izvajanje aktivnosti. Ka pa tujec ve kak zadeva laufa pri nas, samo nastopit je potrebno avtoritativno pa mu ziher nebo vseeno.

V zraku mi je vseeno ker, če maš malo domine v glavi se pobereš pa greš nad ali pod gužvo, če so razmere prave.

Malo mi je druk dvignilo.

LP
--ADVANCE -- Sigma 10 --
airblade
kanja
 
Posts: 269
Joined: Sat Jan 21, 2006 11:56
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby jurijf » Thu Nov 03, 2011 20:48

Samo pripomba, kar se tiče šolanja. Formalno lahko tujci šolajo v Sloveniji samo in le samo če je z njimi tudi slovenski inštruktor/šola, drugače pilot brez izpita nima na štartu kaj počet.

LP

Jure
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Re: Nevaren letalni vikend

Postby pavel » Thu Nov 03, 2011 21:05

Pa bom dodal še sam malce soli.V glavnem se vsi strinjamo,da takole ne gre.Tudi sam sem moral dati rep med noge in odpeljat v dolino,ker sem se počutil kot drek na katerega gredo muhe kot za šalo in užitek.Pa ne samo zaradi Čehov,Madžarov,.....tudi Nemec ni bil boljši-identična muha!Tako v zraku.
Pristanek? Prava ŠTALA !
Pristajanje vse povprek,ne oziraje se kaj je na levi,desni,zadaj,....
Padalci, ki pospravljajo svojo kramo točno tam koder je počepnil,spet drugi,ki coto v zraku vleče prek celega pristanka in prau čedno ovira ostale v doletu.Spet nekdo,ki se gre akro nad samim pristankom,......zmajarji pa oči na pecljih iskat kolikor toliko varno pot do tal.Vsaka jim čast!
Na ispitih toliko pimplajo šolski krog - levi ali pa desni,da je za pripravnike že prava mora,ko pa ima papirje v žepu,pa na vse skupaj pozabi.Tako, čez noč!
Mislim,dalo bi se stvari poštimat!
Pristanek bi se lahko vizuelno razmejil na zmajarski in padalski del,vsaj ko je prvih veliko.
Označilo bi se lahko cono pospravljanja opreme - ob potoku zahodni in pred cesto, južni del travnika.
Določi se obvezni šolski krog,ko je obiskovalcev veliko.
Vsak sam naj bi se zavedal,da ni sam v zraku ali na tleh-ah to že spada v kulturo, te pa padalci očitno ne premoremo !!!
Na štartu podobno.Recimo zgornja polovica za pripravo na štart,spodnja za sam štart.
Kontrola inštruktorjev,ki izvajajo šolanje, obvezna !V kolikor se ne drži pravil,leti čez rob štarta brez padala =D> =D> [-X
Če so pravila jasna in znana se da veliko postoriti.
Kdo je skrbnik štarta?Mislim da POLET N.G. ali drugače,Pregelj Damjan.
Kdo je skrbnik pristanka?Mislim da že zgoraj omenjeni,res pa je ,da tudi Igi kasira vinjete,potem takem lahko za skupno varnost in red nekaj naredijo !!!
No,istočnic sem kar nekaj nakazal,sedaj pa veselo na delo v kolikor želimo,da se stvari spremenijo. :D
lp.
pavel
sokol
 
Posts: 143
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:10
Location: Nova Gorica,Slovenia
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby matt30mb » Thu Nov 03, 2011 21:46

Očitno vemo kaj bi morali narediti ... vprašanje je samo še, KDO in KAKO bo to izvedel ...
Od vseh neumnosti se mi pa zdi največja prav ta, da na Lijaku NI sezone, ko v enem dnevu tukaj leti več pilotov, ko prej v polovici sezone :?
noben veter ni ugoden padalu brez cilja
User avatar
matt30mb
sokol
 
Posts: 110
Joined: Sat Jul 24, 2010 12:23
Location: Maribor
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby matej » Thu Nov 03, 2011 22:02

Po moje bi morali zmajarji imeti rezerviran prostor za pristanek, recimo pas na vzhodni strani, saj je dovolj velik. Zdaj nekateri pristajajo kar na njivah. Sicer je pa v Campitellu (Col Rodella) podoben problem, samo tam je pristanek še malo večji.
User avatar
matej
jastreb
 
Posts: 353
Joined: Wed Aug 24, 2005 16:32
Karma: 0

Next

Return to Varnost pri letenju (Safety and Incidents in flight)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...