Paragliding Slovenia • View topic - Nevaren letalni vikend

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Nevaren letalni vikend

Opisi dobrih/slabih izkušenj pri letenju z jadralnimi padali in zmaji.

Moderators: pgtoni, Iv@nl

Re: Nevaren letalni vikend

Postby Zoro » Thu Nov 03, 2011 22:25

Ko gledam to temo mi je malo dalo misliti,Po moje bi to problematiko rešil čisto enostavno.Kot so napisali predhodniki pometimo pod svojim pragom.Za začetek bi morali si urediti lastno evidenco glede članov zpls, Nekdo ki nima licence nebi smel biti član in tako uveljavljati ugodnosti in uporabo registriranih vzletišč.Tako pa poslušam izjave ¨eh kaj mi bo izpit saj ga ne rabim" tu se že začne naša problematika.Nato bi morali začeti gledati izpite (Licence),Na začetku sem za interen nadzor licenc,to bi rešil tako da bi v vsaki regiji Slovenije bil en pooblaščen kontrolor ki bi stvar imel pod nadzorom,za začetek bi se izdalo opozorilo samo 1 krat,in če bi se kršitelj še opažen na registriranem vzletišču bi bil kaznovan z primerno globo.Pol pa bi jih gledal junake naše ki mislijo da je licenca "brez veze" in jo oni ne rabijo.Tudi od tega obstaja problem da nekateri spoh ne poznajo pravil ker jih enostavno ne vejo ker nimajo niti osnovnega šolanja.
Glede šolanja tujcev v Sloveniji po bi morali stvari postaviti nekako tako.Morali bi postaviti neka merila zakone.Dajmo prvo preračunati koliko imamo profita od tega da se tujci šolajo pri nas,tako nasplošno ?
Če pridemo do rešitve da je stvar pozitivna je ok glejmo ta kaos če ne pa je treba urgentno nekaj narediti.
zakaj nebi naredili tako če se hoče posamezna šola iz tujine šolati na naših terenih,mora imeti prvo šolanega instruktorja ki je licensiran za to dejavnost.
Po tem pa naredimo eno obvezno Slovensko šolanje teh istih inštruktorjev ki bi stalo tam okoli 300€ za eno sezono in bi bilo vezano samo na enega inštruktorja.Tam bi mu malo povedali kako se stvari malo pravil malo bi povedali o Posočju...Tako da bi bilo malo pučno, nato bi predavanje zaklučil z enim testom ki bi potrdil njegovo usposobljenost za šolanje v Sloveniji.Aja pa on bi bil odgovoren za nesreče njegovih tečajnikov.Vse je danes biznis zakaj tudi mi nebi imeli nekaj od tega.Pa damo polovico sredstev ki bi jih nabrali iz tega fonda raje Grs?
Zoro
kavka
 
Posts: 10
Joined: Sat Nov 01, 2008 20:25
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby X~EDGE~X » Thu Nov 03, 2011 23:13

Ampak na koncu bo pa tko kot vsa ta leta pritoževanja....nič in stvari bodo šle v pozabo.
Pravijo, da v kombinaciji z roza zgledam fantastično...
User avatar
X~EDGE~X
sokol
 
Posts: 106
Joined: Wed Apr 18, 2007 23:09
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby Andrejc » Thu Nov 03, 2011 23:37

Mogoče bo res tko še naprej,kako dolgo ,ko nebojo rezerve več dovolj pač pa tu pa tam kakšen furgon na pristanku? Tudi GRS pa zavarovalnice se nas bodo počas "naveličale" kaj pa potem? :cry: Tujci naj se učijo doma ,mi pa tudi lahko kaj naredimo zase-kdor je bil ta vikend na Lijaku že ve kaj.... =D> =D>
Pejmo LETET.
User avatar
Andrejc
galeb
 
Posts: 72
Joined: Tue Aug 30, 2005 21:27
Location: Gorenjska
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby urban@ » Thu Nov 03, 2011 23:49

Glede tujih šol. Kucle in pogoje za šolanje majo tudi doma. Tu pa so verjetno za to, ker delajo na črno in jih nihče ne preganja.
urban@
sokol
 
Posts: 133
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:10
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby GregorM » Fri Nov 04, 2011 1:42

Predlagam, da za začetek izkoristimo možnosti, ki nam jih ponuja uredba o jadralnem padalstvu in zmajarstvu, npr:

(1) V Republiki Sloveniji lahko letijo z letalnimi napravami tujci, ki imajo veljavno dovoljenje pilota letalne naprave, ki ga je izdala tuja država oziroma njen pristojni organ ter športno dovoljenje (FAI) ali dokazilo o mednarodni usposobljenosti pilota letalne naprave (IPPI), ki ga izdaja Mednarodna aeronavtična zveza (FAI). Tujci brez športnega dovoljenja (FAI) ali dokazila (IPPI) lahko v Republiki Sloveniji letijo samo pod nadzorom učitelja letenja.

(2) Učitelji letenja iz tujine lahko poučujejo letenje v Republiki Sloveniji pod pogojem, da pri upravi pridobijo posebno dovoljenje.

Uredba govori tudi o nalogah in pravicah vodje letenja.

Torej je potrebno pred naslednjim norim vikendom samo obvestiti letalsko inšpekcijo o pričakovanem času in kraju množične kršitve. S tem ne bomo rešili vseh problemov, lahko jih pa vsaj nekaj. Če smo prijazni, lahko prej na paraglidingforum.com obvestimo padalsko publiko o prihajajočem resnejšem pristopu.
GregorM
sokol
 
Posts: 102
Joined: Sat Nov 06, 2010 0:09
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby lahajnar » Fri Nov 04, 2011 11:19

Na Stolu pa dva dni idealni pogoji pa nikjer nobenga.Še termika je imela drugačno barvo.
User avatar
lahajnar
galeb
 
Posts: 70
Joined: Tue Oct 25, 2005 11:38
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby MRX » Fri Nov 04, 2011 14:49

Lep pozdrav vsem,

so me srbeli prsti že takoj po nedeljskem "pristajanju" ampak se mi je zdelo da itak vsako leto isto stvar metamo na plano, vsakič ko se vesoljna Slovenija odpravi leteti proti primorski.

Sam odnos pilotov do vsega "nevarnega" se začne s svojim inštruktorjem. Če ta učencu ne vbije v glavo, da je umik s pristajalnega prostora na rob nekaj samoumevnega potem se nam ni treb čuditi zakaj se je kamp Lijak prestavil na sam pristajalni prostor v času "nevarnega letalnega vikenda".
Z leti zgubljam voljo hodit vsakemu posebej razlagat naj se umakne s pristajalnega prostora na stran saj dobivam od pilotov le posmehljive poglede nazaj, češ kaj le težiš.

V Tolminu se je zgodilo nekaj nepričakovanega, imeli smo probleme z ljudmi, ki so pristajali po celotnem travniku pa čeprav vemo da je "uradni" pristanek manjši del velikega. Le tega smo z vidnimi oznakami na tleh občrtali in se je stvar izbojlšala za 40%

Zakaj ne bi tudi Lijak imel "cone za spravljanje" ? Sam pristanek itak že sami kmetje lepo začrtajo :) Trak ki se ga uporablja za ogrado odbojkarskih igrišč se namesti v tla in tako vsaj če že komu težiš, imaš vsaj argument ki je dovolj nazoren da vsaka budala, ve kaj se skriva v mejah le tega.
Predstvaljate si letališče s piloti, ki bi imeli svoj IQ na tem nivoju kot ga je bilo videti na pristanku na Lijaku???

Famozno hendlanje.....

Lepo prosim, padalo in hendlanje na pristanek NE SPADATA. Sploh pa ne na sredino. Seveda ob pogledu na "zmajarja" ki pristaja lahko padalo spustimo ampak še vedno smo na sredi pristanka in tisti neupravljivi boeing lahko kaj kmalu zatrese tudi tvoje kosti.

Glede sam gužve v zraku pa, :) jst se tako počutim vsakič ko je na štartu 20 padalcev in gremo skupaj v luft, lepo imeti oči na vseh koncih glave? :)

Bassano je lep primer placa ki ima čisto enake probleme kot so se zgodili tukaj ta vikend... Kaj se lahko naučimo od njih? Mislim da tisti, ki so leteli dol lahko lepo povejo, kaj pomeni leteti brez licence v Bassanu.

Lep pozdrav
User avatar
MRX
kanja
 
Posts: 284
Joined: Wed Apr 19, 2006 20:07
Location: Tolmin
Karma: 1

Re: Nevaren letalni vikend

Postby papry » Fri Nov 04, 2011 14:52

gregorM se strinjam.

prevc je tudi dal kar nekaj lepih iztočnic.
predvsem mi je všeč da zraven vinjete dobi pilot osnovno informacijo o področju kjer se nahaja, ker vemo da informativnih tebel skor noben ne gleda.
prvo kar bi na štartu na lijaku blo za nardit je da se na tabli izobesi te pogoje iz uredbe (slo, eng, it...jeziku) in doda karto z vrisanim postopkom pristajanja (glede na veter dva šolska kroga),
ko se ve da prihaja tak vikend z veliko tujim šolami se pokliče let. inšpektorja, ki skupaj z lokalnim društvom preverjata licence in delo inštruktorjev. bomo tako tudi pred svojim pragom malo bolj pozorni kaj delamo.
če se spomnite v prispevku o JP na RTV so sami na agenciji za CL rekli, da naj kličemo inšpektorje, v kolikor vidimo nepravilnosti


kar se tiče pa ostalih stvari imajo preveč v rokah samo inšpektorji.
v kobaridu smo skozi odlok zapisali da upravljavec lahko v kolikor ugotovi da je prenevarno zapre štart. kaj se je zgodilo. zgodila se je nesreča, ki se je slabo končala in jo je prevzel v preizkavo letalski preiskovalec nesreč, ter nam zabrusil da nas ni bilo na štartu ko je nesrečnik štartal, da smo mi alfa in omega in da če bi mi to pa ono....hočem reč da si lahko nakoplješ veliko odgovornost, ko poskušaš nekaj nardit v dobro vsem. aja pa še to itak je odlok v nasprotju z zakonom in uredbo pa uredba z ustavo.....
lahko nekdo prevzame nalogo vodje štarta in s tem po uredbi lodjo letenja, kot recimo je to direktor tekmovanja ko so tekme. (v uredbi lepo piše kaj vse so dolžnosti vodje letenja) ampak s tem prevzameš odgovornost za vse ki štartajo. (razen ali pa tudi za šole ki so prijavljene in imajo svojega učitelja??) a bi bil kdo ta junak na Lijaku prejšnji vikend #-o

dobro bi bilo kontrolirat licence. kdo jih lahko kdo ima to pravico???
lahko mu prepoveš štartat, šolat. spet, kdo lahko, da se ti čeh ne začne smejat v faco???
kdo jih lahko oglobi in kaki so postopki?? policaj, redar ali samo inšpektor?
kdo lahko kontrolira šole da imajo potrdilo uprave, ali uprava sploh dela na tem???
...

organizirano letenje in skupine (5 ali več pilotov), slovenci in tujci pa se morajo po navodilih za uzporabo vzletnih točk že prijavljat
primer obrazca za Kobarid
http://www.drustvo-adrenalin.si/index_e ... tification
me zanima če je bila kaka skupina na Lijaku prijavljena. to bi moral vedet Klub Polet.
na ZPLS sem že pred meseci predlagal da bi nardil enoten, skupni obrazec recimo na strani ZPLS vsaj za primorske štarte (Kobarid, Tolmin in Lijak) kjer bi se skupine prijavljale in obkljukale kje imajo namen letet. ker sedaj se morajo za vsak posamezen štart posebej prijavit in vsak klub ima svoj način, kar ni najbolj prijazno in s tem tudi kažemo našo povezanost...
User avatar
papry
albatros
 
Posts: 653
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:20
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby papry » Fri Nov 04, 2011 14:59

klemenčič je dopolnil kar sem pozabil. obvezno označit na tabli in po možnost na tleh območje kjer se zlaga padala!
User avatar
papry
albatros
 
Posts: 653
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:20
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby klemend » Fri Nov 04, 2011 15:28

Bassano ima to lepo urejeno. "vinjeto" lahko plačaš samo, če imaš licenco. Zraven dobiš vse informacije, če pa fušaš, imajo pa inšpektorje.
User avatar
klemend
fazan
 
Posts: 4
Joined: Fri Nov 04, 2005 13:53
Location: Radovljica
Karma: 0

Re: Nevaren letalni vikend

Postby GregorM » Fri Nov 04, 2011 17:12

papry wrote:dobro bi bilo kontrolirat licence. kdo jih lahko kdo ima to pravico???
lahko mu prepoveš štartat, šolat. spet, kdo lahko, da se ti čeh ne začne smejat v faco???
kdo jih lahko oglobi in kaki so postopki?? policaj, redar ali samo inšpektor?
kdo lahko kontrolira šole da imajo potrdilo uprave, ali uprava sploh dela na tem???


Trenutno veljavna uredba pozna pojma "vodja letenja" in "inšpektor".

Vodja letenja preverja vremenske razmere, izpravnost opreme, usposobljenost pilotov, letenje v skladu s pravili... Lahko prepove letenje določeni osebi ali v celoti zapre štart. Vendar odločba nalaga tudi kazenske sankcije za vodjo letenja, če kaj od prej naštetega ne naredi. In tukaj je problem, nihče normalen ne bo želel biti odgovoren za 300 pilotov v zraku.

Letalski inšpektor lahko med drugim preverja licence pilotov in inštruktorjev, prepove letenje in na licu mesta kaznuje. Če se prav spomnim, je kazen za letenje brez licence 480 eur. Ne more pa fizično pridržat kršitelja, za to potrebuje spremstvo policaja.
GregorM
sokol
 
Posts: 102
Joined: Sat Nov 06, 2010 0:09
Karma: 0

Previous

Return to Varnost pri letenju (Safety and Incidents in flight)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...