Paragliding Slovenia • View topic - Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Opisi dobrih/slabih izkušenj pri letenju z jadralnimi padali in zmaji.

Moderators: pgtoni, Iv@nl

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby The Edge » Thu Nov 26, 2015 10:02

99% slovenskih pilotov leti v EU. Mi smo edini, ki imamo to zakonodajo. Če bi imeli v kateri drugi državi drugačen zakon, bi morali upoštevati njihovega, ne našega.

Torej, še vedno me zanima, kako je lahko mogoče, da tujec v naši državi uporablja opremo na našem "ozemlju", po svoji zakonodaji (brez tehničnega pregleda), mi moramo pa imate tehnično pregledano napravo? V primeru, da imam sposojeno padalo od tujca, ne potrebujem imeti tehničnega pregleda? To sklepam glede na to, da je tehnični pregled vezan na padalo in ne pilota. Če se motim, naj nekdo prosim točno razloži.

Kot je napisal GregorM, ne gre se zaradi denarja in se strinjam, da vsak pameten pilot, da pregledati padalo, zaradi svoje varnosti. Gre se zaradi nelogične zakonodaje, ki je pisana na kožo državi, da pobere spet nekaj denarja.


pgtoni wrote:
The Edge wrote:Tale je pa malo skregana z logiko oz. čisto za v Butale. Kako lahko tuja zakonodaja velja v naši državi ( in obratno)? Na Hrvaškem recimo ni potrebno imeti prižganih dnevnih luči, pri nas moremo.


Mislim da si izbral slab primer. Zakon o dnevnih lučeh se verjetno nanaša na teritorijo hrvaške. Daj premisli kako je z tehničnimi pregledi avtomobilov recimo evropskih držav in izven? Ali velja tehnični pregled za avtomobil iz Makedonije v Sloveniji? Kaj pa tehnični pregled američana ki se pripelje v Evropo?
Ne moremo usmerjati vetra, lahko pa prilagodimo jadra.
The Edge
sokol
 
Posts: 180
Joined: Wed Aug 24, 2005 10:29
Location: Senovo
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby GregorM » Thu Nov 26, 2015 11:48

pgtoni wrote:Pavle, drži se zdaj za naslednje dejstvo:
Naša zakonodaja velja za nas tudi v tujini!
Se pravi, da te lahko hrvaški inšpektor na hrvaškem lahko oglobi, če nimaš tehničnega pregleda, čepraj le ta pri njih sploh ni obvezen.


Toni, na katerem zakonu temelji tvoja zgornja trditev?

Jaz v uredbi vidim samo naslednje:
(3) Lastnik ali uporabnik jadralnega padala je dolžan vsaki dve leti opraviti tehnični pregled za ugotovitev sposobnosti letalne naprave za letenje pri pooblaščeni osebi ali proizvajalcu. Pri novi letalni napravi tehnični pregled ni potreben, če je priloženo potrdilo proizvajalca o ustreznosti (obrazec JP-01) ali tuj atest, ki ga prizna uprava.

Ker uredba velja na ozemlju Republike Slovenije in nikjer niso eksplicitno omenjeni tujci, pomeni da bodo tudi tujci, ki bodo kot lastniki ali uporabniki padala želeli letati v Sloveniji, morali imeti potrdila o tehničnih pregledih ali račune. Priznava se sicer tehnični pregled v tujini, mora pa biti izveden v predpisanih rokih. Analogno kot se Makedonec lahko vozi po Sloveniji s svojim avtom, mora pa imeti veljavno makedonsko prometno. Ker so registracije avtomobilov v vseh državah obvezne, to ni problem, če si edini zmisliš obvezne tehnične preglede padal, pa bodo imeli tujci težave pri dokazovanju. Mislim, da bi nam radi čez zadnja vrata vrnili registracijo padal, zadeve pa so se lotili na enako diletantski način kot omenjene registracije.
GregorM
sokol
 
Posts: 102
Joined: Sat Nov 06, 2010 0:09
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby pgtoni » Thu Nov 26, 2015 11:52

The Edge wrote: Mi smo edini, ki imamo to zakonodajo.


To ni res. Pregled je obvezen vsaj v Nemčiji in na Češkem (koliko je meni sedaj poznano)

Za Nemčijo lahko pogledaš LuftGerPV§13 do §15

LP
Toni
User avatar
pgtoni
Site Admin
 
Posts: 707
Joined: Mon Aug 08, 2005 9:19
Location: Nova Gorica
Karma: 1

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby pgtoni » Thu Nov 26, 2015 11:55

GregorM wrote:Toni, na katerem zakonu temelji tvoja zgornja trditev?


Nisem bral zakona. Sem vprašal strokovnjake, ki so sodelovali pri zakonu.

GregorM wrote:Mislim, da bi nam radi čez zadnja vrata vrnili registracijo padal ...


Mislim, da dobro misliš ;)
User avatar
pgtoni
Site Admin
 
Posts: 707
Joined: Mon Aug 08, 2005 9:19
Location: Nova Gorica
Karma: 1

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby ajak » Thu Nov 26, 2015 13:04

Kaj se bo pa pregledalo na tehničnem pregledu?
Če imam padalo malo po mojem okusu prilagojeno,spremenjen trim ali dolžina komand.
Kaj sledi,vrnitev na certificirane nastavitve?
lp
ajak
kavka
 
Posts: 41
Joined: Sun Jul 13, 2008 16:29
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby SkyHigh » Thu Nov 26, 2015 15:00

kupite tekmovalna padala, ki itak ne zdržijo več kot dve leti... in je problem rešen.

Saj vem saj vem, nisem povedal nič uporabnega, sam pri seb itak ne vem kaj bi si mislil o tem...
User avatar
SkyHigh
jastreb
 
Posts: 301
Joined: Mon Oct 17, 2005 17:47
Karma: 2

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby pgtoni » Thu Nov 26, 2015 15:07

ajak wrote:Kaj se bo pa pregledalo na tehničnem pregledu?


Glej pripeto sliko.
Attachments
Capture.JPG
User avatar
pgtoni
Site Admin
 
Posts: 707
Joined: Mon Aug 08, 2005 9:19
Location: Nova Gorica
Karma: 1

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby The Edge » Thu Nov 26, 2015 18:23

Tole me malo skrbi. Toni,ce izvajas zakonsko predpisano zahtevo,bi moral poznati zakonodajo in ne un je rekel to-pa-to.

Kako je potem s tujci? Lahko verodostojen to razozi?


pgtoni wrote:
GregorM wrote:Toni, na katerem zakonu temelji tvoja zgornja trditev?


Nisem bral zakona. Sem vprašal strokovnjake, ki so sodelovali pri zakonu.

GregorM wrote:Mislim, da bi nam radi čez zadnja vrata vrnili registracijo padal ...


Mislim, da dobro misliš ;)
Ne moremo usmerjati vetra, lahko pa prilagodimo jadra.
The Edge
sokol
 
Posts: 180
Joined: Wed Aug 24, 2005 10:29
Location: Senovo
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby ajak » Thu Nov 26, 2015 18:41

Mene zanima za padalo,ne za zmaja.
lp
ajak
kavka
 
Posts: 41
Joined: Sun Jul 13, 2008 16:29
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby pgtoni » Thu Nov 26, 2015 19:23

Pri brskanju po zakonih in podobno sem naletel na internetno stranki pravi, da je na Mađarskem obvezna registracija ....
Attachments
Capture.JPG
User avatar
pgtoni
Site Admin
 
Posts: 707
Joined: Mon Aug 08, 2005 9:19
Location: Nova Gorica
Karma: 1

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby GregorM » Thu Nov 26, 2015 19:58

ajak wrote:Mene zanima za padalo,ne za zmaja.
lp


Postopek: http://www.pisrs.si/Pis.web/npb/2015-01-2097-p3.pdf
Obrazec: http://www.pisrs.si/Pis.web/npb/2015-01-2097-p4.pdf

Jaz ne vidim v postopku nič spornega, to je čisto običajen pregled padala, kot jih večinoma že sedaj delamo zaradi lastne varnosti in zanj plačamo cca 50 EUR.
Nadležna je le ideja, da bo nekdo drug določal, kdaj je treba padalo testirat in kdaj ne in po možnosti težil tujcem, ker takih papirjev ne bodo imeli.
GregorM
sokol
 
Posts: 102
Joined: Sat Nov 06, 2010 0:09
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby ajak » Fri Nov 27, 2015 19:20

Gregor hvala. :)
ajak
kavka
 
Posts: 41
Joined: Sun Jul 13, 2008 16:29
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby papry » Sat Nov 28, 2015 17:51

mislim da nismo edini ki mamo take zahteve države. je pa bilo to sprejeto z določenim namenom...
mislim da tujci to imajo že precej let in večina, ki leti pri nas ima pregled padala in potrdilo proizvajalca ali pooblaščene osebe s strani proizvajalcev. že zaradi zavarovalnic. in to naj bi zadostovalo za letenje v slo.
mislim da bi morali že vsi delat preglede padal ker vam to narekuje navodilo za uporabo padal, oziroma proizvajalec.
ne vem zakaj se bunite in mešate tujce zravn.
upam samo da tisti 3-4 pooblaščene osebe ne bodo šle s cenami v nebo. vemo za koliko se je do sedaj delalo, sedaj bo tega samo še več...
lahko pa daš padalo tudi v tujino dat nardit pregled, le da bo moral potrdilo o tem pregledu potrdit še naš pooblaščenec za preglede padal, kar mi pa ni lih...ampak ok, zaradi evidenc kao. drugo kar mi ni lih, je to da pridobi pri nas nekdo pooblastilo za pregled vseh padal pa če ima pridobljeno samo eno pooblastilo proizvajalca. zato recimo nekdo ki ima pooblastilo kimfly-a lahko pregleda vse ostala padala in izda potrdilo. ne vem koliko bo to potrilo veljalo v tujini. jaz recimo ne bi dal nikoli pregledat Enzota nekomu ki ni pooblaščen tudi s strani Ozona in ne samo s strani agencije.
meni zadeva ni tko mim...sam da se zdej umakne dokončno un pravilnik o registraciji ...
User avatar
papry
albatros
 
Posts: 653
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:20
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby igorer » Sat Nov 28, 2015 19:33

Se strinjam S Klavdijem. Osebno padala dajem že leta pregledovat kar v firmo. Problem, bo sedaj, ker tega ne bom mogel narediti oz. bom potreboval še nekoga doma, ki mi bo to vpisal v evidenco.

Sicer pa sam pregled padala, je dober že zaradi vas samih, tko, da ta del se mi ne zdi nič sporen.

Ne vem pa kako se bodo tretirala padala, ki pridejo v Slovenijo zaradi testiranja. Niso last pilota, ki ga leti, prav tako nimajo izdanega računa, ker tudi prodana niso.
Fly in peace
User avatar
igorer
albatros
 
Posts: 1427
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:50
Location: Škofja Loka
Karma: 0

Re: Tehnični pregledi jadralnih padal in jadralnih zmajev

Postby GregorM » Sat Nov 28, 2015 22:31

9. člen
(evidentiranje tehničnih pregledov)
(1) Izvedeni tehnični pregledi na območju Republike Slovenije se evidentirajo v evidenco tehničnih pregledov.

10. člen
(priznavanje tujih listin)
Tehnične preglede in ateste tipov letalnih naprav, ki so bili opravljeni v tujini, lahko evidentira le pooblaščena oseba na podlagi presoje predloženih listih ali drugih dejstev, ki jih predloži skrbnik letalne naprave.


Jaz zgornje besedilo dobesedno razumem tako, da pooblaščena oseba, ki dela tehnične preglede v Sloveniji, mora le te vpisat v evidenco. Če nekdo opravi tehnični pregled v tujini in si zaradi neznanega razloga želi, da je vpisan v slovenski evidenci, lahko za to zaprosi slovensko pooblaščeno osebo. Nikjer ni navedeno, da bi evidentiranje tujega pregleda imelo kakšenkoli vpliv na njegovo veljavnost v Sloveniji. Če je slučajno to pogoj za veljavnost, pa se bodo morali tudi vsi tujci, ki pridejo k nam letet s padali starejšimi od 2 let, najprej zglasit pri pooblaščeni osebi in evidentirati svoje tehnične preglede...
GregorM
sokol
 
Posts: 102
Joined: Sat Nov 06, 2010 0:09
Karma: 0

PreviousNext

Return to Varnost pri letenju (Safety and Incidents in flight)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...