Paragliding Slovenia • View topic - DHV vs. EN-A

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

DHV vs. EN-A

Opisi dobrih/slabih izkušenj pri letenju z jadralnimi padali in zmaji.

Moderators: pgtoni, Iv@nl

DHV vs. EN-A

Postby TurboD » Tue Apr 18, 2017 13:13

Malo sem brskal po internetu in gledal padala v EN-A varnostnem razredu in potem šel še pogledat na DHV teste. Recimo Advance Alpha 6 ali pa Muse 4 in tudi ostala padala v tej klasi. Kar me je zmotilo je to, da imajo ta padala teste, ki jih uvrščajo v klaso A, pri DHV pa je za ta ista padala podana ocena, da so v klasi 4 ali celo 5 (DHV razvrščanje). Za neke modele DHV celo pravi, da je potrebno aktivno sodelovanje pilota pri odpravi napake. Nemško sicer ne razumem, mi pa je bil v "pomoč" google prevajalnik. Morda nisem česa prav razumel, samo sem vseeno dobil občutek, da DHV in EN-A niso iste valovne dolžine.

https://www.dhv.de/db3/muster/liste <- Tukaj je od link od DHV-ja, kjer sem to videl.

Komu verjeti? :?
Lp, Denis
TurboD
fazan
 
Posts: 6
Joined: Thu Jan 26, 2017 0:13
Karma: 0

Re: DHV vs. EN-A

Postby Turčin » Tue Apr 18, 2017 16:18

Na navedeni povezavi klikni angleško zastavico zgoraj desno, da se ne boš mučil z zblojenim googlovim prevodom.
Nemci se niso lotili obsežnega, temeljitega, življenskega, praktičnega, zahtevnega, dragega, nestandardiziranega, ... testiranja padal EN-A in EN-B zato, ker bi jim bilo dolgčas. DHV je močna organizacija, ki se zelo trudi za varnost.
EN so standardni testi, skozi katere morajo proizvajalci spraviti vsa padala, ne povedo pa dovolj o (ne)zahtevnosti, (ne)prijaznosti do pilota, (ne)dinamičnosti, (ne)mirnosti, (ne)stabilnosti, obnašanju v 'NEstandardnih' situacijah, ... torej o lastnostih, ki so zelo pomembne za manj izkušene pilote. (Ginu je uspelo Carrero spraviti v EN-B ...)
Tej DHV varnostni razredi so zelo koristna dopolnitev EN testov in je škoda, da jih 'novopečeni' piloti premalo ali pa sploh ne poznajo.
Turčin
kanja
 
Posts: 263
Joined: Wed Dec 06, 2006 12:02
Karma: 0

Re: DHV vs. EN-A

Postby TurboD » Tue Apr 18, 2017 17:34

Hvala za odgovor. Zastavco sem opazil. Sem pa imel vklopljeno prevajanje zaradi komentarjev uporabnikov dotičnih padal na levi strani pod zvezdicami. Me pa zanima samo še to - ali potem taka padala z EN-A in DHV 4 niso ravno za začetnika, čeprav jih pri šolanju uporabljajo nekatere šole. Mislim z vidika varnosti. Razmišljam, da bi se vam pridružil (jadralnim padalcem) in si po/med tečajem nabavil eno EN-A krilo, ki bi bilo primerno za začetnike in še vedno sposobno odleteti kakšen XC preletek (Alpha 6, Pawn, Muse 4, Mescal 4,..). Ne bi rad menjal padala po tečaju za drugo bolj zmogljivo v istem razredu. Tale DHV me je pa kar malo presenetil.
TurboD
fazan
 
Posts: 6
Joined: Thu Jan 26, 2017 0:13
Karma: 0

Re: DHV vs. EN-A

Postby igorer » Tue Apr 18, 2017 17:55

Verjetno ne boš prvi, ki boš dobil tak odgovor. Malo se posvetuj tudi s tvojim inštruktorjem. Nekaterim bolj paše višji A nekaterim spodnji A. Sicer pa prvo leto še ne pričakuj kakšnih izjemno dolgih preletov, raje uživaj v letenju in se ne obremenjuj preveč s kilometri.
Fly in peace
User avatar
igorer
albatros
 
Posts: 1351
Joined: Thu Aug 25, 2005 8:50
Location: Škofja Loka
Karma: 0

Re: DHV vs. EN-A

Postby pero_k » Tue Apr 18, 2017 20:52

Poglej tudi rabljena padala. Za tečaj in prve "višince" do izpita čisto OK (v tem času oprema tudi najbolj trpi, sploh če pridno "hendlaš"). Kasneje kot ti bodo stvari bolj jasne, pa kupiš kar ti dejansko ustreza. Boš verjetno na boljšem kot če pričneš z novo opremo (moja izkušnja). Na DHVjevi strani tudi bolšjak z opremo, prednost je, da ima večina padal kolko tolko urejene papirje, kar vsaj nakaže stanje padala (pred nakupom vsekakor govori z inštruktorjem!). http://www.dhv.de/db3/gebrauchtmarkt/
pero_k
fazan
 
Posts: 6
Joined: Mon Apr 15, 2013 8:01
Karma: 0

Re: DHV vs. EN-A

Postby TurboD » Tue Apr 18, 2017 21:40

Vsekakor bom upošteval inštruktorje in njihova mnenja. Zmotilo me je le to, da so DHV ocene testa za nekatera padala v En-A razredu tako bolj "strašljive" in da ni vse v pasivni varnosti teh padal. Da je v nekaterih primerih reševanja situacije (spirale, zapiranja) potrebna tudi asistenca pilota.
Primer za Advance Alpha 6 (EN-A):
- Uporabljajo ga nekatere šole za začetne tečaje
- Na uradni strani od proizvajalca delček teksta:
Why is the ALPHA 6 such a good beginner wing?
The ALPHA 6 demonstrates a high level of safety and very easy handling. This becomes evident even before takeoff. The new “Easy Connect System” helps the pilot clip into the risers safely and conveniently, for example.
In flight the ALPHA 6 has a marked desire to return to steady flight. This means that a novice pilot’s incorrect or overenthusiastic control demands only create modest energy changes, and the wing quickly returns to its original flying condition.
The ALPHA 6 is considerably lighter than the previous Alpha. In addition, stall characteristics have been further improved. The stall point is much lower, and can only be reached though markedly raised brake line loading.

- Na DHV strani pa ima oceno DHV 4 in v koncu zaključka piše:
Additional experience such as regular ground handling and SIV training is required to safely fly gliders of this class. Special training or pilot skills which exceed standard training may be required for the safe performance of emergency descent techniques. Gliders of this Safety Class are not suitable for beginners, irregular flyers or low-airtime pilots.


Tako razhajanje me je zmedlo.
TurboD
fazan
 
Posts: 6
Joined: Thu Jan 26, 2017 0:13
Karma: 0

Re: DHV vs. EN-A

Postby Thomy » Wed Apr 19, 2017 10:06

Tvoji dvomi so vsekakor upravičeni, a do neke mere prerani in iskreno nepotrebni.

Najdi si inštruktorja, kateremu čutiš, da lahko zaupaš in začni s tečajem. Marsikaj ti bo kmalu dosti bolj jasno.
Nenazadnje se šolanje opravi v primernih pogojih! Takrat manjše razlike v obnašanju padala niso tako pomembne.
Ko boš videl "kaj sploh je" to letenje s jadralnim padalom ti bo lažje. In tudi nakup padala in preleti bodo lažje za opraviti in razumeti.

Ne se obremenjevat in začni odkrivati ta šport s prve roke! Proč od računalnika! :lol:
Tom Pavlič
DJP Kovk Ajdovščina
User avatar
Thomy
jastreb
 
Posts: 326
Joined: Wed Sep 06, 2006 9:14
Location: Koper, Slovenia
Karma: 0

Re: DHV vs. EN-A

Postby matej » Wed Apr 19, 2017 12:55

Mislim, da želi Denis samo vedeti zakaj spada padalo po eni kategorizaciji med varne (EN-A) po drugi pa med zahtevne (DHV-4).

Jaz sem malo ven iz tega, ampak včasih je imel DHV varnostne razrede od 1-3 (z vmesnimi):
https://www.dhv.de/web/en/testing/dhv-classification-of-paragliders/

Od kod sedaj to:
https://www.dhv.de/db3/muster/liste
https://www.dhv.de/web/fileadmin/user_u ... nfo186.pdf
mi ni jasno.

Na primer Advance Alpha je vedno bilo DHV 1 ali EN-A padalo in nikakor ni DHV-4 (zahtevno)
User avatar
matej
jastreb
 
Posts: 349
Joined: Wed Aug 24, 2005 16:32
Karma: 0

Re: DHV vs. EN-A

Postby pero_k » Wed Apr 19, 2017 18:19

Tom je zadeve zelo lepo povzel. Če se odločiš, dobrodošel med nami! Resnično se v tem trenutku ne obremenjuj s stvarmi, ki sicer so relevantne, toda v samem začetku ne tako zelo (ponovno beri Tomov odgovor). Za zdaj naj te najbolj skrbi ali imaš dovolj kondicije za plezanje po šolskem terenu. Pa veliko varnih pristankov.

P.S. Tudi v jadralno padalstvo se dogaja v "tržni" ekonomiji, zato vse stvari in vse ocene niso črno-bele. Kot vidim znaš in hočeš misliti svojo glavo, pa boš sproti dobival odgovore tudi na "tehnična" vprašanja. Dober vir tovrstnih tračev: paraglidingforum.com (prosto po Tomu - do 20. višinca obisk strani preprovedan!).
pero_k
fazan
 
Posts: 6
Joined: Mon Apr 15, 2013 8:01
Karma: 0

Re: DHV vs. EN-A

Postby Turčin » Wed Apr 19, 2017 19:41

Matej, to obstaja že nekaj časa - ugibam, da vsaj 2 leti.
Tej varnostni razredi 1 do 5 niso 'ekvivalent' EN testom A - B - C - D - CCC
ali nemškim nacionalnim 'Gutesieglom' 1 - 2 - 3
ali bivšim nacionalnim francoskim Afnor / Acpulom standard - performance - competition.
So nemška - DHVjeva 'interna' (temeljita !) dopolnitev testiranja EN-Ajev in EN-Bjev. Ni nek (obvezen) standard, je samo opis oziroma pripomoček pri izbiri padala, ocena "prijaznosti do uporabnika". Po moje zlata vredna.
Lej, naprimer Carrera in 'bacek' Jon ... iz teh petih 'dodatnih/dopolnilnih' razredov lahko tudi neizkušen začetnik razbere, kateremu od obeh se je bolje na daleč izogniti, čeprav sta oba EN-B.
Turčin
kanja
 
Posts: 263
Joined: Wed Dec 06, 2006 12:02
Karma: 0

Re: DHV vs. EN-A

Postby matej » Wed Apr 19, 2017 19:57

Ja, ampak da Advance Alpha spada v DHV 4 (zahtevno) pa že ne bo res ...
User avatar
matej
jastreb
 
Posts: 349
Joined: Wed Aug 24, 2005 16:32
Karma: 0

Re: DHV vs. EN-A

Postby Turčin » Sat Apr 22, 2017 8:36

Ne gre za neke točno merljive zadeve, ampak bolj za medsebojne primerjave.
Da alfa ni '4' bi lahko trdil, če bi letel vsaj po 1 padalo iz vsakega od petih razredov. (Pa še potem so razlike pri različnih velikostih, obtežbah, ...) 'Lederhozarji' to počnejo temeljito in jim verjamem, da je malenkost prijaznejša od padal z oceno '5' in opazno zahtevnejša od '1'.
Turčin
kanja
 
Posts: 263
Joined: Wed Dec 06, 2006 12:02
Karma: 0

Re: DHV vs. EN-A

Postby rokPG » Sun Apr 23, 2017 19:57

Meni je najbolj uporabna tale razvrstitev padal. 6 glavnih skupin - glede na to kolko zahtevno je posamezno padalo za letet.
http://flybubble.com/blog/paragliders-which-class/
rokPG
kavka
 
Posts: 39
Joined: Mon Dec 10, 2007 18:43
Karma: 0

Re: DHV vs. EN-A

Postby MistyDule » Tue Apr 25, 2017 8:13

Prion3 lahko dobiš za 1700, definitivno primeren za začetnika.
več o padalu pa si lahko prebereš na
https://www.nova.eu/si/padala/prion-3/#c8267
Lp dusan
go hard and land soft
gsm: 031304543
User avatar
MistyDule
albatros
 
Posts: 782
Joined: Tue Sep 20, 2005 13:03
Location: Vače
Karma: 6

Re: DHV vs. EN-A

Postby pero_k » Tue Apr 25, 2017 21:57

Kar se tiče DHV_ja: zadeva izhaja iz dobrega namena predstaviti realnejšo sliko o padalih kot suhoparne oznake iz EN testov. Zato so tudi objavljeni tudi vsi opisi testiranja padal (jih je treba PREBRATI hkrati z oceno!!!). Za čisto 10-ko "lederhozarski" pedantnosti, pa po moje manjkajo še testi z druge plati; se pravi npr. kako se cota reši iz negative, prevlečenega leta... Sploh je (po mojem skromnem mnenju) to pomembno pri začetniških padalih, kjer je napaka pilota (zakrčenost, strah) v to smer bolj pogost krivec za nesreče kot kakšna zapiranja ali zaklenjena spirala. Izhajam iz mojih dobrih izkušenj s SLO inštruktorji, ki tečajnikov ne "mečejo" v prehude razmere za razliko od PL, CZ,... .

Klasifikacije padal so na žalost samo poskus opisa realnega stanja, nikakor pa niso 100% zanesljive. Lep primer je zgodba s Tequilo 4. Proizvajalec jo oglašuje kot primerno za "talented beginners", EN ocena B, DHV razred 4, flybubble "progression", Ziad pa ji nabije 4 v "Most easy to fly in difficult conditions" (kar jo postavi ob ali nad vse Mentorje razen nad 2-ko). Se opravičujem vsem ljubiteljem Skywalka (je.. ga, jst sem tud lastnik enga primerka).

Takele lahko mečemo naprej še kar neki cajta. Kaj pa to pomaga resnično zaskrbljenemu začetniku kot je Denis? Moje (zopet povsem osebno in skromno) mnenje je, da je za začetnika bolj bistveno, da najde dobrega in zaupanja vrednega inštruktorja (kot je že lepo omenil Tom), ki bo stvari pojasnil od začetka, počasi in s praktičnimi primeri. Za fanta (gospoda?) kot je Denis, je googlenje ter forumašenje za pravim inštruktorjem boljše porabljen čas kot iskanje 100% varnosti in odrešenika v obliki ca. 5 kg plastične tkanine in štrikov. Pa bi še tu navrgel, da je sedež prav tako bistven element varnosti, pa tudi o rezervah bi se dalo razpredat. Je pa vsaka informacija boljša kot nobena informacija.

Nikakor nočem biti žaljiv (sam sem bil v podobnem položaju nedolgo nazaj), poskušam samo reči bobu bob. Bi pa lahko kdo, ki se na te stvari bolje spozna, napisal kak berljiv in konkretiziran članek za Ikar, ki bi bil v pomoč potencialnim kandidatom.
pero_k
fazan
 
Posts: 6
Joined: Mon Apr 15, 2013 8:01
Karma: 0


Return to Varnost pri letenju (Safety and Incidents in flight)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...