Paragliding Slovenia • View topic - Dobri in edini v zgodovini

   


Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Dobri in edini v zgodovini

Vse o OLC tekmovanju. Opisi posameznih XC preletov in doživetja na preletu. Kaj bi še lahko storili, da bi bil vaš prelet daljši, kje ste se ušteli, da ste scurili...?

Moderators: pgtoni, Iv@nl

Dobri in edini v zgodovini

Postby simeon » Tue Apr 29, 2008 8:02

Upam, da bo v letošnjem letu še veliko takšnih dnevov in da boste še v naprej tako dobro leteli in da ne boste zadnje generacije...
Teško je biti dober in se ne pohvalit, a ne.
Verjemite, vaši dobri leti bi se po osebni pošti prav tako hitro razširili, po vsej padalski srenji.
Morda so pa naši severni sosedi zopet korak pred nami, ko nimajo več uradnih forumov o preletih!!!. Nimajo javne dokumentacije.
Šele ko je prepovedano, si bomo morda želeli leteti bolj za sebe kot za druge.
Še enkrat bi pohvalil vaše letenje, velike rezultate, nove prestavljene mejnike in odkrito vse spodbujam da nadgrajujete svoje znanje in svoje mojstrstvo še v naprej. Res cenim vaše znanje in celo zavidam ga vam, žal pa ne spoštujem vaše kratkovidnosti in vaš egoizem.
Simeon
http://www.paragliding-slovenia.si/index.php?pid=68
simeon
kavka
 
Posts: 16
Joined: Fri Feb 23, 2007 22:38
Karma: 0

Postby escape » Tue Apr 29, 2008 13:29

se čist strinjam s tabo, sam ko gre enkrat gor se je težko ustavt
leave me up
escape
kavka
 
Posts: 27
Joined: Mon Oct 31, 2005 20:28
Karma: 0

Postby Iv@nl » Tue Apr 29, 2008 15:20

Tema: http://www.paragliding-slovenia.si/foru ... 0008#10008
vidulis ico wrote:Res dobri leti, vseeno pa menim, da taki leti ne bi smeli biti objavljeni (tudi odleteni ne, čeprav mikajo...).


Se popolnoma strinjam s vidulis ico. Danes je sestavil slikco v SeeYou, pogled nanjo ni prav nič lep, če jo vidi kdo, ki jo ne sme videt.
Zaradi nas vseh, ki letimo in uživamo v tem športu naprošam vse, da pobrišejo lete iz OLC-ja , ki niso za objavo (mislim, da veste kaj mislim(Vsaj tiste v rdeči coni!)) in naj se drugič držijo pravil (saj veste kakšnih).
Ne bomo preveč razglabljali o tem javno na forumu, ker ga ne beremo samo padalci.

LP Ivan
Administrator portala

Sports equipment
User avatar
Iv@nl
Site Admin
 
Posts: 895
Joined: Mon Aug 08, 2005 9:23
Location: Bukovski Vrh
Karma: 0

Postby jurijf » Sun May 04, 2008 9:31

Brisanje letov z OLC-ja ni rešitev! Če določeni predeli Slovenije niso dovoljeni za prosto letenje pač niso dovoljeni. ZPLS in slovenski OLC nista inštanci, ki bi kaznovali tako početje, ga pa kot podpredsednik ZPLS obsojam. Ne bom rekel, da sem sam brez najmanjšega greha, vendar pa mislim, da je bolje o takih poletih javno spregovoriti in se do njih opredeliti, kot pa leteti in zaradi 'varnosti' ne govoriti o tem.

lp

Jurij Franko
User avatar
jurijf
jastreb
 
Posts: 334
Joined: Wed Apr 12, 2006 7:13
Karma: 6

Postby simeon » Wed May 07, 2008 23:45

Jure ima zopet popolnoma prav.
Vsi se poznamo in smo vljudni drug do drugega in obenem nas je strah da si nebi skrajšali svobode, svojih želja, ko pride tisti tapravi dan, pa te odnese.
Ampak, če bomo sedaj zopet utihnili in končali s to razpravo bo naslednjo spomlad zopet isto, kakor se je lanska skrb letos ponovila.
Kdor je imel kdaj priliko poslušati predavanje letalskega kontrolorja, se je lahko zamislil, kako prometen je zračni prostor in da so določene omejitve povsem na mestu.
V cestnem prometu so omejitve, v suhem morda prevelike, na mokri cesti premajhne, kakor koli, strokovnjaki so jih izračunali. Seveda jih kršimo, tam kjer je pa naša ulica z otroki, pa norimo, ko kdo malo hitreje pripelje. Takšni pač smo, nevestni in dvolični in zato se morajo večati kazni in število policistov.
Žal pa padalski promet gospodarsko ni pomemben, brez skrbi, da ne bodo plačevali nove ali dodatne inšpektorje, ceneje bo popolna prepoved. No kakšna kletka se bo že pustila "padalski vrt", tam pač, kjer deluje padalski turizem- se ekonomsko splača.
Lepo bi bilo, da se pričnemo malo boriti za naš zračni prostor, za letenje v bodoče da pogledamo malo na skupne interese.

Sledi malo bolj kritično razmišljanje:
1) Organizacija OLC-ja je vrhunska, žal pa če ne bo reda, če ne bo sovpadala s pravilniki, če bo dopuščala kršitve s vsesplošnimi zakonskimi pravili, bo slej kot prej razpadla.

2) Veste koliko rekordov se je v svetu že razveljavilo prav zaradi malenkostnih kršitev, kako delujejo uradni sistemi tekmovanj, veste kako so vsi neusmiljeni do kršitev. Takšen svoboden OLC lahko postane kaj kmalu neresen, neveljaven, vaški, ki nima možnost nadaljnega razvoja. Če bo šlo tako naprej in propade, so bodo zbrisali tudi kvalitetni veljavni leti. Vaši rekordi, vaša slavo bo v pozabljenem predalu, ne bo ažurna.

3) Vedno se bo pojavil kdo, ki se ne bo mogel zadržat, bo neveden in bo odletel prepovedan let. Ampak na forumu smo krivci vsi. Dolge prepovedane polete prav lepo pohvalimo, v komentarju je dvajset čestitk. No na vse zadnje se zavejmo, da je vsak ki drži "vrečo" sokrivec. Torej se nazadnje vprašajmo, a sploh hočem biti član, vpisan v takšno združenje. Ko bo kaj narobe, bom sokrivc.
Si mislite da pretiravam. Pa razmislimo kako smo dvolični. kaj se zgodi ko Madžar leti čez Brnik. Vsi bi ga razstrgali, prijavili, popljuvali, medtem ko našega znanca pohvalimo in spodbujamo.

4)Kriv je seveda tudi organizator OLC- ja saj lahko zunanji opazovalec preprosto sklepa, da je zavestno spodbujal takšen način letenja. Če bo organizator obtožen, obravnavan, se bo verjetno umaknil in OLC bo propadel. Dober, žal pa kratek. Koliko dela in časa v prazno.


5) Z OLC-jem tujcem reklamiramo, kako se pri nas leti. da se zračni prostor lahko krši. Vedno več nas je in "onesnaženje "ozračja v turističnih krajih je med prazniki že zaskrbljujoče. Ljudem to na pogled ni nič več lepo, ampak jim postaja že prava nevšečnost. Vetrne elektrarne, ki so diktirane z evropsko politiko razvoja so zaustavili, pa da nas ne bi. Le ekonomska računica turizma nas lahko reši, drugače se bo pa napetost povsod stopnjevala in zato ni dobrodošla nobena kaplja čez rob.

Uh, dosti bo, kar ne morem se ustavit v razmišlanju, pa pustimo še za drugič, ko bodo še zagovorniki OLC ja brez mej povedali svoje.

Skratka, ve se kam pes taco moli. Če hočemo, da se ta genialna oblika OLC ja ohrani bo potrebno uvesti upoštevanje le letov, ki sovpadajo z zakonskimi pravili. Moje mnenje je, da si lahko dovolimo kršitev le za 50 m, kolikor je lako inštrumentalna napaka.

Zagotovo je to le prvi korak k rešitvi, še zdaleč pa to, kot pravi Jure ni rešitev. Ampak tako bomo postavili vsaj motiv: če hočeš videti svoj let v javnosti, pazi kje letiš, kje so meje. Načrtuj let z omejitvami itd. 200 km, pa žal neveljavnih.

Pa da si ne bi kakšen pametnjakovič omislil veljavnost leta le do točke kršitve, ker potem pa res nismo popolnima nič naredili. Let s prekrškom pač ne sme obstajat.

Želim, da vas čim več tudi javno pritrdi temu razmišljanju (kot v privat pogovorih) in da se že kmalu kaj naredi v tej smeri. Simeon
simeon
kavka
 
Posts: 16
Joined: Fri Feb 23, 2007 22:38
Karma: 0

Postby pavel » Thu May 08, 2008 8:09

Simeon,to si zelo lepo napisal,za povrh pa je še vse to res!!!Popolnoma se strinjam s tvojim mnenjem in obenem potpiram pobudo,ki jo je razbrati iz tvojih vrstic.Mislim,da bi tvoje pisanje moralo dotakniti se vsakogar izmed nas grešnikov!
Lp.Pavel
pavel
sokol
 
Posts: 143
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:10
Location: Nova Gorica,Slovenia
Karma: 0

Postby Pristov » Thu May 08, 2008 8:40

Popolnoma se strinjam.

Mogoce bi dodal le to:

Vsi vemo kako je prejsna odlocba o zracnem prostoru grdo zarezala in omejila padalce. Ce se bo to balkansko letenje nadaljevalo, bo kmalu sledila se kasna in res se bomo znajdli v kletki, kot je Simeon slikovito opisal.

Sedaj pa nekaj kar po mojem mnenju lahko preko zveze poskusamo speljat. Vsi vemo, da jadralna padala letijo veliko bolje kot v preteklosti in tudi dolgi preleti niso noben bav bav vec. Tu jaz vidim moznost, da z dobro pripravljeno dokumentacijo in obrazlozitvijo, zakaj bi v nekaterih delih slovenije potrebovali malenkostno spremembo zracnega prostora, le tega mogoce spremenimo nam v dobro. In potem bodo lahko nekateri leti ki so sedaj cisto neveljavni veljavni. Ampak tega ne bomo dosegli, ce bomo leteli kot najvecji balkanci cez vse cone in prepovedi. Dosegli bomo s tem samo to, da tudi ce se nekaj posameznikov spravi k pripravi te dokumentacije, nas drzava ne bo smatrala kot resnega sogovornika.


p.s. Pa nobenmu ni treba tle pisat pa limat mojih poletov, ker se zavedam, da sem tudi jaz ze grobo krsil zracni prostor.
Once you have experienced flight you will always walk with your eyes turned to the sky. It is where you come from and where you will return. (Leonardo Da Vinci)
User avatar
Pristov
jastreb
 
Posts: 314
Joined: Wed Oct 19, 2005 8:21
Location: Lesce-Bled
Karma: 0

Postby aljosa » Thu May 08, 2008 9:02

Hojla,

Nekaj podatkov o letih na OLCu:
- preko 90% letov daljsih od 20km je krsitev zracnega prostora
- 100% letov daljsih od 20km v vzhodni polovici slovenije je krsitev
- ce odstejemo julijce, je skoraj vsak let daljsi od 30km krsitev (in to velja celo za Lijak & Kovk)

Torej. To so dejstva, mimo katerih v tej debati enostavno ne moremo. Zavzemanje za dosledno spostovanje zakonov zato pomeni - zal - da se prostovoljno zapiramo v kletko in "padalski vrt", o katerem pise Simeon.

S tem nikakor nocem zagovarjati krsitev. Rad bi le opozoril, da zadeve niso tako preproste, kot se na prvi pogled morda zdijo.

lp,
aljosa
Jadralno padalski portal Eol - www.bogvetra.com
User avatar
aljosa
kanja
 
Posts: 260
Joined: Wed Aug 24, 2005 18:16
Karma: 3

Postby Pristov » Thu May 08, 2008 9:19

Ja na zalost je res tako. Tako pa je zaradi tega, ker se v preteklosti niso nekateri drzali pravi in prislo je do ukrepov s strani drzave. Pred tem se je lahko letelo tudi visje kot 750 m nad terenom na stajerskem in primorskem. Ker se sedaj krsitve kar mnozijo se bojim da bo kmalu prislo do se hujsih prepovedi letenja. To je tudi dejstvo.

Zato pa bi bilo potrebno pripravit kvaliteten predlog in mogoc pa lahko kaj spremenimo v svojo korist. Trenutno imam v glavi uvedbo koridorja za jadralne padalce med letaliscem Moskanjci in Ormozom, ki bi omogocala prelete iz stajarskega konca proti madzarski. In se veliko takih koridorje bi lahko poskusili izbojevat. Ampak res bi bil potreben resen pristop k tej problematiki.
Once you have experienced flight you will always walk with your eyes turned to the sky. It is where you come from and where you will return. (Leonardo Da Vinci)
User avatar
Pristov
jastreb
 
Posts: 314
Joined: Wed Oct 19, 2005 8:21
Location: Lesce-Bled
Karma: 0

Postby pgtoni » Thu May 08, 2008 9:36

Še mojih 2¢

V Makedoniji kličejo na kontrolo letenja in jih informirajo o načrtovanem letu. To seveda samo za prelete in območja kjer je prosto letenje omejeno. Funkcionira tako, da pomočnik ali šofer poklice in potem da pilotu zeleno luč da gre naprej.

Mislim, da idealne rešitve ni. Kompromis bi lahko bil liberalno lokalno letenje na znanih področjih + določena procedura pri daljših preletih, ki bo uradnim organom dalo "kontrolo" in "varnost" nad našim početjem.

LP
Toni
User avatar
pgtoni
Site Admin
 
Posts: 707
Joined: Mon Aug 08, 2005 9:19
Location: Nova Gorica
Karma: 1

Postby Jons » Thu May 08, 2008 12:00

Rešitev se ponuja kar sama. Deja vu?
Ajde!
Janez
User avatar
Jons
galeb
 
Posts: 89
Joined: Mon Apr 28, 2008 23:23
Karma: 0

Postby Turčin » Thu May 15, 2008 1:30

Bom skušal razložiti še takole:

"Junaki". ki brezobzirno ali pa iz neznanja kršite zračni prostor, zakaj se ne greste s skirojem vozit po avtocesti (v CRTu, TMAju / C in D prostoru)? Njihovi občudovalci pa se jim pridružite na rolki. Obljubim, da bom zelo "zelen od nevoščljivosti" in vam bom zaželel "čimveč takih".
Pa na železniških prehodih (v koridorjih) nikar ne upoštevajte predpisov, zapornic in signalizacije. "Bravooooooo, carji" boste. Če naj bi se vas izogibala potniška letala, se vas bo menda tudi vlak.

Morda pa ni neumno pobirati z OLCja primere kršitev in jih arhivirati. Če bo "zagustilo", bomo lahko v samoobrambi!! ustreznim organom predložili konkretna imena in dokaze, namesto da bomo vsi kasirali omejitve in prepovedi. Predlagam, da kršilce čimbolj množično opominjamo v komentarjih njihovih letov, kar bo lahko uporaben dokaz, da se nas ostala večina obnaša odgovorno.

O kakih spremembah zračnega prostora v našo korist lahko samo sanjamo. Morda pa bi lahko ZPLS zelo previdno in pretehtano dala pobudo za črtanje prepovedi letenja v E prostoru iz nesrečne neumne "Uredbe". Vsi drugi, od balonarjev, ultralajtarjev do splošnega letalstva in airbusov! (da ne bo kdo mislil, da ti ne smejo !) namreč lahko v njem letajo po mili volji, seveda z omejitvami in po predpisih. Kar na suho gotovo ne bomo uspeli: Predlagajmo dodaten izpit iz poznavanja zračnega prostora in predpisov, ki bi imetniku dovoljeval letenje v Eju.
(Nemci oz. Avstrijci imajo zahteven "B-Schein" oziroma "Sonderpilotenschein" za "U''berlandpiloten", ranga našega učiteljskega in tandemskega, primerljiv z ultralajtarskim, ki vključuje tudi letalsko radiofonijo - ta pa v Eju itak ni potrebna.)
Bo vodstvo ZPLS kaj trznilo na tole?

Saj se je vroča župca letenja v Eju ohladila in se v praksi ne papca, ampak ob morebitnem incidentu pa bo to eden od prvih udarcev "ablasti" po naših glavah - prepoved bodo začeli izvajati; ne bi rad izvedel, kako.
Turčin
kanja
 
Posts: 279
Joined: Wed Dec 06, 2006 12:02
Karma: 0

Postby Turčin » Thu May 15, 2008 1:55

Pa še to:
Z makedonskim sistemom najave letov kontroli po telefonu ali po radiu najbrž ne bomo uspeli. Kontrolorji letenja so preveč obremenjeni, da bi se na lepo sončno nedeljo ukvarjali še s kakimi 100 eksotičnimi padalskimi željami o vstopih v kontrolirani zračni prostor.
(Ali pa v nekem drugem primeru s kakimi 300 dodatnimi cilji na zaslonu,ki bi opremljenimi s transponderji mrgoleli tam nekje v hribih in med regratom?)
Morda bi se dalo o tem vsaj kaj pogovarjati kvečjemu v povezavi s predlogom uvedbe kompletnega nemškega "Sonderpilotenscheina" in letalske radijske postaje ter celo transponderja, ker bi te zahteve izpolnilo le nekaj deset najbolj zagrizenih XCjašev.
Turčin
kanja
 
Posts: 279
Joined: Wed Dec 06, 2006 12:02
Karma: 0

Postby airblade » Thu May 15, 2008 6:59

Kaj se tiče transponderja. Če se odločiš, da boš delal prelet namontiraš transponder in greš. Ker da boš delal prelet se odločiš že doma če bodo le pogoji pravi. Če pa se odločiš peglat lokalni hrib pa itak nisi nobenemu nevaren.

Da bi pa meli vsi transponderje je pa norija. Kaj mi bo transponder če se bom vozil tam za enim hribom.
Zraven XC-ja naj bo obvezen transponder pa bo večina težav rešenih. Ker pravi XC leti le peščica pilotov kateri so pa v večini, oni tole našo jabolko spora.

LP,
Andrej
--ADVANCE -- Sigma 10 --
airblade
kanja
 
Posts: 269
Joined: Sat Jan 21, 2006 11:56
Karma: 0

Postby luiz » Thu May 15, 2008 8:10

Mislim da je tu najbolje informiran Jurij Franko.
O omenjenem problemu je beseda padla tudi na dnevu ZPLS na Lisci.
Škoda, da ni bilo prisotnih več ljudi, ki imajo malo več strokovnega znanja na omenjenem področju.
Kot pravijo, mi smo plankton in seveda smo zadnji na katere se bodo ozirali, zato je predvsem pomembno, da svoje interese zastopamo kot neka kompleksna celota in da dosežemo nek konsenz v zvezi z omenjenim problemom.
Na štajerskem so bila že organizirana predavanja na temo ZRAČNI PROSTOR(bog vetra), kar je morda prvi korak k pristopu problema.
Za smao letenje in da postanemo vidni ostali avijaciji pa obstajajo tudi neke tehnične aparature(transponder za nas mislim da ne pride v poštev) ki pa na žalost niso in najbrž ne bodo poceni.

Skratka morda se naredi celo eno predavanje na omenjen pereči prblem, kjer bi se predstavila tudi stališča iz EU in možne rešitve, ki se nam morda ponujajo.

lp luiz
luiz
sokol
 
Posts: 187
Joined: Wed Dec 21, 2005 10:17
Karma: 0

Next

Return to OLC

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...