Opisi dobrih/slabih izkušenj pri letenju z jadralnimi padali in zmaji.
Moderators: pgtoni, Iv@nl
by SrečkoJ » Mon Oct 12, 2015 23:48
Že od sprejetja Uredbe o JZ in JP, to je od leta 1999, s strani ministra niso bile urejene zadeve, katere so zahtevane v 48. členu, ki se nahaja v odstavku o prehodnih določbah. V roku treh mesecev od začetka veljave Uredbe bi moral minister predpisati navodila za opravljanje tehničnih pregledov in tudi navodila za vodenje evidence, tega pa vse do sedaj ni bilo narejeno. Javna Agencija za civilno letalstvo RS je od spomladi v sodelovanju z ZPLS pripravljala Operativno tehnično zahtevo za izvajanje tehničnih pregledov JZ in JP, to je splošno letalsko varnostno zahtevo, ki je obvezujoča za vse izvajalce letalske aktivnosti. Pripravljenih je bilo več stalno dopolnjevanih verzij, v katerih je bilo treba upoštevati vsebino Zakona o letalstvu in vsebino naše Uredbe o JZ in JP. Končna verzija je bila objavljena je bila v Uradnem listu: https://www.uradni-list.si/_pdf/2015/Ur ... 015050-pdfV OTZ so podrobno navedene zahteve in postopki za izvajanje tehničnih pregledov. Agencija je pripravila tudi obrazce za vlogo za izvajanje tehničnih pregledov in potrdila iz naše strani predlagana dva izvedenca (Stane Krajnc in Konrad Krašek) za ugotovitev pogojev za izvajanje tehničnih pregledov. Glede na zgoraj navedene zadeve lahko zainteresirani vložijo vlogo za pridobitev pooblastila za izvajanje tehničnih pregledov za jadralna padala ali jadralne zmaje. za ZPLS: Srečko Jošt
-
SrečkoJ
- jastreb
-
- Posts: 310
- Joined: Thu Nov 24, 2005 13:26
- Karma: 0
by fonzi » Tue Oct 13, 2015 17:00
Ja in na kateri strani,piše o uredbi tehničnih pregledov? Mislim,da ne samo jaz,ampak tudi kdo drug nima časa prebirat vsega "nepotrebnega" špeha,ki se ga izmisli država...
hvala za odgovor Lp.
-
fonzi
- fazan
-
- Posts: 8
- Joined: Thu Oct 08, 2009 18:57
- Karma: 0
by rokPG » Tue Oct 13, 2015 18:07
Strani 63 - 73, pa prijetno branje 
-
rokPG
- kavka
-
- Posts: 47
- Joined: Mon Dec 10, 2007 18:43
- Karma: 0
by igorer » Tue Oct 13, 2015 18:07
2097. stran 5669
Fly in peace
-

igorer
- albatros
-
- Posts: 1427
- Joined: Thu Aug 25, 2005 8:50
- Location: Škofja Loka
- Karma: 0
-
by igorer » Tue Oct 13, 2015 18:15
Hmm, če dobro razumem, firma, ki je padalo naredila ne more narediti tehničnega pregleda.
Fly in peace
-

igorer
- albatros
-
- Posts: 1427
- Joined: Thu Aug 25, 2005 8:50
- Location: Škofja Loka
- Karma: 0
-
by SrečkoJ » Tue Oct 13, 2015 19:42
V 2. točki 10. člena Uredbe o JZ in JP piše: Lastnik ali uporabnik jadralnega zmaja je dolžan vsakih pet let opraviti tehnični pregled za ugotovitev sposobnosti letalne naprave za letenje pri pooblaščeni osebi ali proizvajalcu.
Uredba torej določa tudi proizvajalca, OTZ pa govori o zahtevah za pooblaščene osebe.
LP
-
SrečkoJ
- jastreb
-
- Posts: 310
- Joined: Thu Nov 24, 2005 13:26
- Karma: 0
by igorer » Wed Oct 14, 2015 13:17
7.člen (2) Tehnični pregled jadralnega padala se izvede po predpisanem postopku proizvajalca in ga opravi pooblaščena oseba.
9.čen (3) Vnos v evidenco tehničnih pregledov izvajajo pooblaščene osebe iz 4. člena te operativno-tehnične zahteve.
10.člen Tehnične preglede in ateste tipov letalnih naprav, ki so bili opravljeni v tujini, lahko evidentira le pooblaščena oseba na podlagi presoje predloženih listih ali drugih dejstev, ki jih predloži skrbnik letalne naprave.
Uredba že pravi da ga lahko pregleda, sam OZT pa tega ne predvideva.
Fly in peace
-

igorer
- albatros
-
- Posts: 1427
- Joined: Thu Aug 25, 2005 8:50
- Location: Škofja Loka
- Karma: 0
-
by pgtoni » Wed Oct 14, 2015 14:04
Igor ima prav. Člen 7 bi moral vsebovati tudi proizvajalca kot možnega izvajatelja. Potem pa lastnik padala registrira tehnični pregled preko pooblaščene osebe. Sicer pa menim, da bo to verjetno bolj izjema kot pravilo. Cena tehničnega pregleda v naši firmi je 96€ in vsebuje tudi povratno poštnino (Cena z računom in 22%DDVjem). Pošiljanje v tujini in izvedba tehničnega pregleda je dražja. (primer Independance 159€). Potrebno je izpostaviti še to, da prinovih padalih velja kot dokazilo za tehnični pregled račun za padalo. Problem je v tem, da oblasti čedalje bolj zategujejo... LP Toni
-

pgtoni
- Site Admin
-
- Posts: 707
- Joined: Mon Aug 08, 2005 9:19
- Location: Nova Gorica
- Karma: 1
-
by Turčin » Thu Oct 15, 2015 7:02
Pa saj se bodo itak vsi naši proizvajalci registrirali tudi za tehnične preglednike; zunaj pa je itak dražje? Bo cena pri nas enotna ali bo 'konkurenca' na trgu?
-
Turčin
- kanja
-
- Posts: 279
- Joined: Wed Dec 06, 2006 12:02
- Karma: 0
by papry » Thu Oct 15, 2015 8:12
Toni a samo racun je mirodajen...nic datum proizvodnje. Jaz lahko tudi za rabljeno padalo izstavim racun, al pa za demo padalo, ki ie lahko 3 leta staro...
-

papry
- albatros
-
- Posts: 653
- Joined: Tue Oct 11, 2005 20:20
- Karma: 0
-
by SrečkoJ » Thu Oct 15, 2015 9:47
Operativno tehnične zahteve (OTZ) so izvedbeni akt podrejen uredbi. Torej, glede na določbe (veljavne) uredbe, se tehnični pregled seveda lahko opravi pri proizvajalcu (vsebina določb uredbe v OTZ ni ponavljana, ker to nomotehnično ni sprejemljivo), uporabnik pa se lahko odloči, da ga opravi pri pooblaščencu. Odločitev je seveda njegova, na kar pa bo zagotovo vplivala tudi cena in hitrost izvedbe. Opravljeni tehnični pregledi pri proizvajalcu se vnesejo v evidenco, kot to določa 10. čl. OTZ. Obveznost vnosa v evidenco, ne glede na to ali je tehnični pregled opravljen pri pooblaščencu ali pri proizvajalcu, izhaja iz 13. čl., ki se navezuje na 4. odstavek 10. čl. uredbe (seveda tudi te določbe niso povzete v OTZ, temveč je le urejena pristojnost in postopek vnosa). Za tiste, ki težlo "zapravljajo čas", da v Uradnem listu najdejo OTZ (je treba samo par sekund "scrollati"), sem vseeno utegnil najti čas poiskati še direkten link in tudi še link do naše Uredbe. http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=DRUG4148http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=URED398Agencija na svojih straneh še ni dodala povezave do OTZ, čeprav sno jih zaprosili za to. Bom pa spremljal tudi tam in jo objavil. LP Srečko Jošt
-
SrečkoJ
- jastreb
-
- Posts: 310
- Joined: Thu Nov 24, 2005 13:26
- Karma: 0
by pgtoni » Thu Oct 15, 2015 11:41
Klavdij,
Zakon pač pravi tako, da se z računom dokazuje da je padalo novo.
Podjetje pa lahko proda nekomu tudi rjuho in napiše da je bilo prodano novo certificirano padalo. Verjetno obstajajo zakoni ki izrekajo v takem primeru primerne ukrepe za taka podjetja...Zmeraj obstaja prostor za goljufijo in kriminal. Menim pa, da midva ne bova šla v te vode ....
LP Toni
-

pgtoni
- Site Admin
-
- Posts: 707
- Joined: Mon Aug 08, 2005 9:19
- Location: Nova Gorica
- Karma: 1
-
by papry » Thu Oct 15, 2015 13:47
Ok. Itak. Ampak dejansko se lahko zgodi da je padalo 3 leta staro ampak nerabljeno, recimo stara zaloga... Pa se to me zanima. Pooblascena oseba s strani agencije lahko opravlja pregled vseh padal tudi ce ni pooblascena s strani proizvajalca, ali?
-

papry
- albatros
-
- Posts: 653
- Joined: Tue Oct 11, 2005 20:20
- Karma: 0
-
by igorer » Tue Nov 24, 2015 9:44
Samo, da vas malo spomnem, na tele preglede padal. Da ne bo kasneje slabe volje.
Fly in peace
-

igorer
- albatros
-
- Posts: 1427
- Joined: Thu Aug 25, 2005 8:50
- Location: Škofja Loka
- Karma: 0
-
by rokPG » Tue Nov 24, 2015 12:23
Kako pa je s tehničnimi pregledi ostale opreme? Mislim predvsem na letalne sedeže in rezerve. Se tudi pri ostali opremi ugotavlja tehnična ustreznost ali zaenkrat še ne ?
-
rokPG
- kavka
-
- Posts: 47
- Joined: Mon Dec 10, 2007 18:43
- Karma: 0
Return to Varnost pri letenju (Safety and Incidents in flight)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /var/www/vhosts/paragliding-slovenia.si/httpdocs/mkportal/include/PHPBB3/php_out.php on line 33: Creating default object from empty value
|