Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Novice

Novice->Zanimivosti   
Je to Batman, Superman? Ne, birdman, èlovek ptica.

wingsuit baseStojiš na previsu z razširjenimi rokami in veš, da se boš v naslednjem trenutku pognal v globino. Misli so usmerjene izkljuèno v to, da moraš izvesti dober odskok in èim prej preiti v fazo letenja. Ob tebi prijatelji v podobnih oblekah. Že v naslednjem trenutku je trojica v zraku.

Razširijo noge in roke, ravno toliko, da se blago, ki je med okonèinami, pravilno napolni z zrakom, ter kot izstreljena pušèica, tudi z veè kot 200 kilometri na uro, švignejo proti pristanku. Po minuti letenja ob steni in nad drevesi sledi odpiranje padala in nato pristanek na travniku kilometre daleè od stene. Vzhièenost, veselje in popolna umirjenost, ki jih po pristanku zasledimo na obrazih teh pilotov, lahko primerjamo le še z obèutkom po dobrem seksu.

Da smo prišli do tega, da lahko èlovek resnièno leti, manevrira po nebu ob hitrosti veè sto kilometrov na uro, skorajda jadra nad gozdovi ali s centimetrsko natanènostjo leti ob steni, so bile potrebne mnoge žrtve. Natanènost, ki jo dosegajo najboljši, še najbolje opisuje dovtip: Bil je tako blizu stene, da je raje, kot da bi si dal pri kozmetièarki urediti nohte, to opravil kar na steni.

Od mita o Ikaru do Patrica de Gayarona

Èloveške sanje o letenju so se skozi zgodovino manifestirale v razliènih oblikah. Mite o leteèih ljudeh najdemo v mnogih civilizacijah. Spomnimo se samo Ikara in Dedala, ki sta po helenistièni mitologiji z otoka Krete poskušala pobegniti z umetnimi krili. Pri tem je Ikar v zanosu letenja pozabil na oèetove besede, da se ne sme preveè približati soncu… tragièni konec poznamo.

Svoja leteèa junaka so imeli tudi hindujci. V epu Ramajana brata, bogova Jataju in Sampati, tekmujeta, kdo bo poletel višje. V enem od dvobojev Jataju poleti tako visoko, da ga sonèni žarki skoraj pogubijo. V tistem trenutku se pojavi Sampati in svoja krila razširi med brata in pripekajoèe sonène žarke ter brata reši pred pogubo. Usoda je bila Sampatiju bolj naklonjena kot Ikaru. Sampati preživi, toda kaj, ko je moral vse svoje nadaljnje dni prebiti brez kril in letenja.

Prav tako zanimiva je tudi inkovska podoba, na kateri brez posebnega truda in domišljije zasledimo èloveka, obleèenega v neke vrste letalno obleko.

Novodobni ljudje ptice se od prvotnih sanj niso oddaljili. Na tem mestu omenimo Otta Lilienthala, ki je s svojimi krili iz bambusa in bombaža s hriba poletel veè kot 300 metrov daleè. Umrl je leta 1888, med enim od svojih neštetih poletov. Leta 1935 so zabeležili skok iz letala z letalno obleko. Clem Sohn je v svojem letalnem kombinezonu navduševal obiskovalce letalskih mitingov. Z obleko s krili, v katero je všil lahek kovinski okvir, sicer ni bil najbolj stabilen, a se je v medijih pojavil kot prvi bird-man, èlovek ptica. Tudi on se je smrtno ponesreèil med akrobatskim nastopom v zraku. Preberi celotno zgodbo >>>






od Iv@nl, Sobota, 17 Januar 2009 15:26, Komentarji(1), Preberi vse
Jadralni padalec v zraku obèutil potres

Potres na Islandiji Hans Kristjan Gudmundsson je 29. maja letos med letenjem v zraku obèutil potres 6,1 stopnje po Rihterjevi lestvici, ki je tedaj prizadel Islandijo.

"To je bila najbolj nenavadna izkušnja v mojem življenju," je rekel. "Potres sem lepo èutil, pa èetudi sem bil 500 metrov nad tlemi." Epicenter potresa je bil v kraju Selfoss, popularnem turistiènem mestu, 40 km stran od Reykjavika. Potres je za seboj pustil veliko gmotno škodo in po poroèanju medijev veè kot 20 žrtev.


Hans pravi: "Ko je udaril potres, sva s prijateljem Sigvaldijem jadrala na jugu Islandije na hribu Ingolfsfjall. Sprva sem zaèutil neko èudno vibriranje zraka, to je bilo zame kljub desetletnim izkušnjam nekaj novega, nekaj, kar doslej še nikoli nisem èutil, ko sem letel. Pomislil sem, da sem prišel v nek èuden zrak, ki valovi. Potem sem zališal zvok. Slišati je bilo, kot da nevihta prihaja iz tal. Pogledal sem proti tlem in videl, da se ves hrib maje in trese. V vasi pod hribom sem videl, kako se rušijo hiše."

In nato pravi: "Spoznal sem, da je to potres." Dodaja še: "Bilo je neverjetno, da sem se v zraku znašel prav nad epicetrom potresa. Kakšne so možnosti, da se vam to zgodi?"

Ko je Hans spoznal, kaj se dogaja, je prijel za fotoaparat in posnel nekaj fotografij "za dokaz moèi te naravne katastrofe". Potres in vibracije v zraku so trajale 20 sekund. "V bistvu sta bila dva potresa združena v enega in epicenter je bil tik pod mano," pravi Hans.

Dvojica je letela tik ob morju. "Prièakovala sva, da naju bo zadel moèan veter z morja," pravi. "Zrak se je v trenutku spremenil. Zelo velika masa toplega zraka se je s tal dvignila v trenutku, ko so se ta stresla. Zrak je bil nemiren še nekaj minut po potresu, potem naju je zadel veter, ki je zapihal z morja in ta je bil precej moènejši kot ponavadi, ko zapiha v normalnih razmerah. Imela sva zelo težke trenutke v zraku, na koncu pa sva zaradi moènega vetra morala pristajati vzvratno."

Islandija, na kateri živi približno 30.000 ljudi, leži povsem na sredi zelo nestabilne atlantske tektonske prelomnice. Predstavnik Islandskega inštututa za znanost je dejal, da so prièakovali moèan potres, saj se je Zemlja že od leta 2000 nenormalno pogosto tresla, vendar so ti potresi imeli zelo majhne magnitude. Roger Musson z Britanskega geološkega inštututa je dejal, da za kaj takega še ni slišal.

Dejal je: "Ne bi želel podati natanène definicije, ampak najhitrejša oblika potresnih valov so kompresijski valovi, sorodni zvoènim valovom, znani kot primarni (P) valovi. Del energije teh valov, ki zakroži po atmosferi, zaznamo kot zvok. To je najverjetnejša razlaga za vibracije in zvok, èeprav sem preseneèen, da so bili na tej višini tako zaznavni. Kar je videl Hans, je bil seveda sekundarni uèinek potresa (zemeljski podori). Obstajajo doloèeni dokazi, da trenje, ki nastane pri potresu, sproži toploto, kar je tudi verjetna razlaga za termiko, ki jo je nenadoma zaznal."

Izkušnja, ki sta jo doživela Hans in Sigvaldi, je domnevno edinstvena. Podrobnosti leta so objavljene na spletni strani tinyurl.com/54w2oa .



od Iv@nl, Petek, 19 December 2008 02:28, Komentarji(0), Preberi vse
Od Monaka do Pekinga

paramotorDva francoska pilota Frédéric Jacques in Gabriel Galtier, ki letita z motornim jadralnim padalom, sta letos poleti letela iz Monaka v Peking na Kitajskem.

Pilota sta letela z Ozonovim jadralnim padalom Viper 2, Backbone motorjem in Sup air sedežem. Njuna motorja je poganjal etanol, ki bazira na bio gorivu. Gorivo, ki sta ga uporabljala je bil še dodaten izziv, saj nista vedela kako se bo obneslo v razliènih pogojih, ki sta jih imela na veè kot 10.000 km dolgi poti.

Pilota sta poletela iz Monaka, preko Francije, Italije, Slovenije, Madžarske, Ukrajine, Rusije, Kazahstana, Mongolije in pristala na Kitajskem. V potovanju, ki je trajalo polnh pet mesecev sta preletela celo vrsto starodavnih mest, templjev, pušèav, ter seveda doživela tudi nevihte in prelepe sonène zahode.

Veè o podvigu si lahko preberete tudi na njuni spletni strani: http://www.monacopekin.com/



od Iv@nl, Sreda, 17 December 2008 17:18, Komentarji(0), Preberi vse
Journey to the Horizon

Film “Potovanje do obzorja“ (“Journey to the Horizon”) v režiji Thomasa Latzelerja je 25. oktobra doživel premiero v Münchenu v kinodvorani Arri.

 Film pripoveduje o jadralni padalki Ewi Wisnierski in odnos ter potovanje z 69 letno Dorte Black, kateri je Ewa pomagala uresnièiti življensko željo, da bi letela. Film, ki je bil predstavljen kot pristen, èloveški in hkrati tudi osebni je bil vkljuèen v nemški festival filmov.

V èasu pisanja te novice prejšnji teden mi je padlo na pamet, da bi ta film lahko gostili tudi v Sloveniji in sem se spomnil na 3. mednarodni festival gorniškega filma , ki se bo februarja odvijal v Cankarjevem domu. Povabilo sem poslal režiserju Thomasu in Ewi in danes sem dobil odgovor, da se bodo na ta festival prijavili. Èe boste redno spremljali novice na našem portalu, boste do èasa obvešèeni o terminu, ko se bo film odvrtel tudi pri nas.

Veè o tem filmu pa si lahko ogledate na http://www.reisezumhorizont.de



od Iv@nl, Sreda, 12 November 2008 17:09, Komentarji(0), Preberi vse
Pazi kje pristajaš

 Jadralni padalci imajo precej zgodb kje so kdaj pristajali in zelo radi jih pripovedujejo.

Iz Hrvaške smo dobili vest, da jadralni padalec, ki je poletel iz Vršaèkog brega, ni uspel prileteti do pristanka, kjer so pristali tudi ostali kolegi. Enostavno mu je zmanjkalo višine, zato je bil primoran poiskati zasilni pristanek. S sreèo v nesreèi, si je pristanek izbral ravno na dvorišèu psihiatriène bolnice. Pilot je že vse pospravil v nahrtnik in pri izhodu iz bolnice ga je zalotil varnostnik, ki mu je iztop prepreèil. Pri tem mu je pilot hotel na vsak naèin obrazložiti: "Nisam ja iz ludnice, ja sam s ovima što lete po nebu!" . Varnostnik je samo pokimal in rekel "Da, da, to sam i mislio, hajde sad nazad na dvorište!"

Kako se je najprej razpletlo ne vemo ;-)


od Iv@nl, Sreda, 12 November 2008 13:08, Komentarji(1), Preberi vse
Orel po dvanajstih letih v kletki poletel

Desetega oktobra sta Jacques-Olivier in Sherkan Travers z jadralnim padalom poletela z vrha najvišje gore v Evropi z njunim ribjim orlom, èigar krila v razponu merijo preko dva metra.

Fanta sta na vrh 4810 m visokega Mont blanca nesla orla v kletki. Kar nekaj pilotov se je že ukvarjalo z vzrejo in dresuro orlov kateri so leteli z njimi v zraku, vendar ta polet je bil vsaj za njega nekaj èisto posebnega. Orel je namreè živel 12 let v kletki in dokler ga fanta nista posvojila ni še nikoli letel, saj v kletki ni imel teh pogojev. Zahvaljujoè novi metodi v jadralnem padalstvu je zaživel polno življenje. S tem poletom so hoteli opozoriti tudi na izginjanje življenskega prostora tega orla, ki ga za njegov obstoj nujno potrebuje. Veè informacij si lahko ogledate na tej povezavi: http://www.lesaiglesduleman.fr



od Iv@nl, Petek, 07 November 2008 11:28, Komentarji(0), Preberi vse
Nov vodnik po Slovenskih štartih

 Septembra je izšel dolgo prièakovani Vodnik za jadralne padalce in zmajarje po izbranih letalnih podroèjih Slovenije.

Prva knjiga te vrste pri nas. Po mnenju mnogih, ki so vodnik že uspeli pregledati, je to "kos opreme", ki bi jo moral imeti vsak prosti letalec.

Vodnik je praktiène velikosti za v padalski nahrbtnik. 26 zemljevidov, 13 barvnih fotografij in skupaj 168 strani vsebine lahko vsakomur prihrani precej èasa, prevoženih kilometrov in pripomore k bolj sprošèenem letenju.


Cena je zmernih 23,49€, naroèila na info@bigopensky.com ali na 041 636 319.

Veè na www.bigopensky.com.

Odpreš vodnik in že letiš!




od igorer, Nedelja, 02 November 2008 21:01, Komentarji(0), Preberi vse
Simulator letenja

simulator
Dan Hohman je izdelal simulator letenja z jadralnim padalom na programu google earth. Simulator uporablja API/plugin, katerega namestitev vam brskalnik ponudi sam, èe ga še nimate. Poletite lahko èisto iz vsakega štartnega mesta, ki je vpisan na portalu http://ParaglidingEarth.com .

Pri razvoju simulatorja so sodelovali tudi nekateri programerji, ki letijo. Tukaj vam podajamo lokacijo Kobariški stol , kjer kliknete na povezavo Fly on this site : PG simulator in GoogleEarth ! Po kliku na povezavo lahko nastavljate barvo vašega padala, hitrost in smer vetra ter moè in velikost termike. Po izbiri parametrov s klikom na gumb Let's fly pridete v simulator, kjer lahko poletite ;-)
Za premikanje uporabljate smerne pušèice na tipkovnici: desno, levo. S pritiskom na pušèico, ki kaže gor upoèasnite hitrost s pritiskom na pušèico dol pa hitrost poveèate. Za prièetek leta stisnite presledek (Space Bar). Let si lahko ogledate tudi iz razliènih kotov : "Z" zoom out, "A" Zoom in , "F" pogledate dol, X se obrnete nazaj s èrko "V" pa izklopite ali vklopite variometer.

Èe vas še kaj zanima pa si lahko pogledate tudi debato na pgforumu .






od Iv@nl, Sreda, 29 Oktober 2008 02:07, Komentarji(0), Preberi vse
Nov višinski svetovni rekord!


PARAMOTOR in SVETOVNI VIŠINSKI REKORD z OMEGA 7


 Najdaljši in najvišji poleti: to so sanje, ki jim Ramon Morillas že dolgo sledi kot paramotorni in vol libre -in pilot. Zdaj ima nov višinski rekord.

Tako je komentiral:

"Ob koncu avgusta in zaèetku septembra sem naredil tri višinske preizkusne lete. Cilj je bil, da preizkusim opremo in sebe, kot pilota, s pogledom na letenje nad 8 tisoèaki v Pakistanu.
S Pierre Aubert - PAP TEAM smo se odloèili za F200 Walkojet motor. Za padalo sem preizkusil tri ADVANCE ova jadralna padala - prvi dan / Sigma 7 / 23, drugi dan / Epsilon 5 / 23 in tretji dan / Omega 7 / 26."

Ramon se je osredotoèil na višinske uèinke pilota in motorja. Oba, pilot in motor, potrebujeta kisik za pretvorbo njunih goriv v uporabno energijo. Višje greš, manj kisika ostaja. Tisti, ki živijo na nadmorski višini morja lahko nad 3000m prièakujejo anoksiène napade. Nad 4000m so ti že jasno prisotni. Zlasti èustva in razsodnost so prizadeta. Prvi znak - modri nohti na prstih.

1. polet, 25. avg. Cenes de la Vega: Termalne / motorna vzpenjanja na višino 6000m v eni uri. Naslednji dan si Ramon vzame poèitek in poravna opremo. Pravi, da, èe se povzpneš direktno na tako nadmorsko višino, telo hitro zaèuti spremembo. Poleg tega se boriš s termiko, z moènim motorjem na hrbtu, kar je tudi naporno.

2. polet, 27. avg. Cenes de la Vega: Nestabilno razmerje. Velik dvigajoèi kumulus se razvija nad gorami. Ramon se vzpne 5000m visoko, še preden prispe do njega. Jadra v jasnini vštric z njim, ko se naenkrat znajde skrvnostno na 6400 metrih. "Kaj se dogaja tukaj?" Si je sam sebi rekel. Ugasnil je motor in se zadovoljno spustil.

3. polet, 2. september, plaža Motril (Granada): Tokrat z namenom porušiti nekaj svetovnih rekordov: - èas do 3000m, èas do 6000m in višinski svetovni rekord z Omega 7 / 26 in PAP VR 200 1400 motorjem brez zraènega filtra.
Perfektno vreme - jugovzhodni veter se poveèuje z višino. Ramon pride do 6000m nekaj veè kot v eni uri. Nato na poboèju Sierre Nevade uporabi pomoè dinamike vetra, medtem ko išèe dvigajoèi val.

"Višje od 6700m nisem mogel iti, èeprav je motor še tekel dobro. . V tem trenutku sem se odloèil, da sem bil na 7000 m, èeprav je višinomer kazal 6740m. Alarmni zvonec je zvenel v moji glavi. Tako, da sem ugasnil motor in se odloèil oditi dol. Veter je pihal okrog 30 vozljev in sem moral kar pošteno pohoditi pospeševalec.
Obèutek stresa in utrujenost sta bila precejšna, tako, da sem se odloèil pristati "doma" pri Purche- Monochil, zelo utrujen, toda vesel doseženih rekordov. Od gladine morja do 6700m v slabi dve uri, ni slabo!





od gaber, Sobota, 18 Oktober 2008 01:47, Komentarji(1), Preberi vse
Padalci nad Mount Everestom skakali z višine 8.940 metrov

Britanski padalka se je vpisala v knjigo rekordov kot ena prvih, ki je s padalom skoèila preko Mount Everesta proti najvišji pristajalni coni na svetu. Avanturistka Holly Budge je izkušnjo opisala kot „neverjetno in naravnost osupljivo“, pred tem pa je s padalom varno pristala na višini 3.900 metrov.

29-letna Holly Budge je bila ena od treh padalcev v Nepalu, ki so želeli s padalom skoèiti nad najvišjim svetovnim vrhom. "Doživeli smo minuto prostega pada, ko smo bili nad oblaki, smo lahko videli vrh Everesta in drugih visokih gora.“ Opazovalci so trojico med padanjem opisali kot "drobne ptice na modrem nebu“, trojica pa se je med skokom spopadla s temperaturami pod nièlo, vreme pa se je neprestano hitro spreminjalo.

Dogodek je organizirala britanska avanturistièna potovalna agencija, ki pa bo v naslednjih dneh s podobno dogodivšèino seznanilo še 30 ostalih padalcev. Vsak od njih je za takšen skok moral plaèati približno 17.500 evrov. Skakanje oziroma padanje na takšni višini, pa padalcem naredi kar nekaj težav. Zrak je na takšni višini redkejši, zato so uporabljali padala trikrat veèja od obièajnih, padalci pa so imeli s seboj še kisikove bombe. Nosili so neoprenska spodnja oblaèila zaradi izjemno nizkih temperatur, saj so skoèili z višine okrog 8.940 metrov.

Najstarejši skakalec je bil 72-letni Alan Walton. "Nekateri naši padalci imajo že leta izkušenj, za nekatere pa je bil to prvi skok. Zato so ga opravili v tandemu s strokovnjakom,“ je povedal organizator Nigel Gifford, ki se je na ta dogodek pripravljal že 15 let.

Na podoben skok se trenutno pripravlja še 29 novih padalcev.


Video posnetek si lahko ogledate na YouTube.com




od Iv@nl, Ponedeljek, 13 Oktober 2008 17:26, Komentarji(0), Preberi vse
Za las ušel hudim poškodbam

Padalec, ki je skoèil z neke gore na Norveškem, je za las ušel resnim poškodbah, po tem ko se mu padalo ni popolnoma odprlo. Hans Lange, ki je v posebno oblikovani obleki med prostim padom izgubil kontrolo, je svoj pristanek tudi posnel.

Hans Lange je med padcem prestrašeno krièal, a kljub neodprtem padalu preživel, ko je pristal na drevesu. Ekstremni športnik jo je odnesel z zlomljeno nogo, praskami in odrgninami, kljub slabi izkušnji pa je odloèen, da bo s skoki nadaljeval.

„To ni bil moj poslednji skok. Leteti mimo gora, èutiti kako ti dlake stojijo pokonci in imeti popolno kontrolo. To je èudovit obèutek in želim si ga še doživeti,“ je dejal.

Base jumping je skakanje s padalom z vzpetin, kjer skakalec padalo odpre v zadnjem trenutku, kar mu omogoèi, da ga popolnoma preplavi adrenalin. „Base“ pri skakanju oznaèuje spušèanje s stavb, anten, mostov ali žiènic in hribov. Ekstremni šport si je izmislil Carl Boenish, ki je leta 1978 tovrsten skok s padalom tudi posnel.

Base jumping velja za enega najbolj ekstremnih športov. Od leta 1981 je bilo zaradi raznih zapletov med skakanjem že 123 smrtnih žrtev.


od Iv@nl, Ponedeljek, 15 September 2008 15:18, Komentarji(0), Preberi vse
Strah èlovek obèuti šele, ko širi svoja obzorja

Ko leta med oblaki, je povezan s stvarstvom. Trenutke doživlja intenzivneje. Zadeve, ki se na Zemlji zdijo nerešljive, v višavah dobijo novo razsežnost in preprost razplet. Zdi se, kot da izkušeni padalci, ki letijo, ker v tem uživajo, in ne zaradi hvalisanja pred sosedi, v zraku med padanjem doživljajo nekakšno metafizièno, oddaljeno stanje in najbrž je to tisto, kar jih vedno znova žene gor. »Pa to, da gledaš dol,« preprosto razloži Sandi.

 Sandi je bil prvi Zemljan, ki je z jadralnim padalom skoèil iz balona in se po doloèenem èasu jadranja spet ujel v balon. Poudarek je na jadralnem padalu, saj to ni namenjeno za skoke. A Sandi je razvil posebno tehniko zlaganja, ki so jo hitro prevzeli mnogi, ki v jadralnem padalstvu kaj pomenijo. Že pred leti je s padalom pristal na vrhu Triglava. »Tehnièno to ni bil tako zahteven skok, saj je Triglav pri miru, medtem ko na primer balon v zraku ni bil. Veèji problem je bilo priti nad Triglav, saj takratna zakonodaja ni dopušèala, da bi lahko iz letal skakali kjerkoli. To je bilo dovoljeno le na letališèih. »Èe ne gre iz letala, gre pa z motornega zmaja.« Skoèi, pristane ob Aljaževem stolpu, zamenja padalo in odjadra naprej.

Adrenalin z negativnim prizvokom

Jadra že veè kot èetrt stoletja. Ko bahavo omenim, da gre najbrž za adrenalin, njegov sicer umirjeni glas dobi novo barvo. Takoj mi je jasno, da sem usekala mimo. Adrenalin ima zanj negativen prizvok. »Adrenalin se mi sprošèa, ko se nekdo pripelje nasproti po mojem voznem pasu, ko ne morem niè in je moja usoda v rokah pijanega slovenskega voznika. Tam je adrenalin, ko letim, ga pa ni, ker je zadeva pod nadzorom. Jasno, da obstaja neki nemir, neko vzburjenje, vendar takoj, ko je v igri adrenalin, pomeni, da je to nekaj, kar te presega, èesar ne moreš kontrolirati.« V jadralnem padalstvu ni prostora za dvom. Cincanje bo ali ne bo, odpade. Zato je potrebno veliko znanja in izkušenj. Te si ljubitelji letenja nabirajo tudi v šoli za jadralne padalce. Sandi ima sreèo, da je njegova življenjska sopotnica prav tako odlièna padalka, sicer bi jo za svojega ljubega preveè skrbelo. Leta 1987 sta se spustila s himalajskega Trisula (7130 metrov), s èimer je Vlasta postavila ženski svetovni višinski rekord, ki ga doslej še nobena ni izboljšala. »Vsi so v tem skoku videli podvig, vendar je najina resnica taka, da je bil to najenostavnejši naèin sestopa. Preostali v odpravi so za spust potrebovali še dva dni hoje v nepredvidljivih okolišèinah, midva pa sva bila v dvajsetih minutah na varnem.« Varno se poèutita tudi v Vodicah, kjer sta skupaj ustanovila podjetje Kimfly, v katerem izdelujeta padala in šolata bodoèe pilote jadralnih padal. Preberi cel èlanek >>>



od Iv@nl, Petek, 12 September 2008 21:47, Komentarji(0), Preberi vse
Vrgla se bo ... iznad Mount Everesta

Katmandu: Britanska padalka Holly Budge (29) oktobra naèrtuje pogumen podvig - skok iznad najvišje gore sveta, 8.844-metrskega Mount Everesta . S tem upa, da bo postala prva ženska v zgodovini, ki ji je to uspelo.

Budgeova naèrtuje skoèiti iz letala, ki bo letelo 142 metrov nad Everestom, ga preleteti in na koncu pristati na travniku na višini 3.760 metrov.

Veselje in strah
"Zelo sem vznemirjena, zaupam vase, sem prestrašena ... vse v enem," je povedala Budgeova, ki ima bogato zgodovino padalskih skokov - tako iz manjših letal kot iz helikopterjev in balonov, "Ampak to bo nekaj povsem drugaènega od vsega, kar sem do zdaj naredila."

Budgeova, sicer oblikovalka in filmska ustvarjalka, bo nosila masko in imela zaradi posebnih fizikalnih okolišèin precej veèje padalo kot obièajno.

Vse o tej korajžni punci si lahko ogledate http://www.hollybudge.com/
 
  



od Iv@nl, Torek, 09 September 2008 13:38, Komentarji(0), Preberi vse
Pilot zapustil kabino in rešil življenje padalca

pilotPilot majhnega letala je zapustil svoje mesto, da je lahko pomagal padalcu, ki se je z vrvjo zapletel v pristajalni mehanizem letala.

Kot poroèa britanski èasopis The Sun je bil prizor zelo podoben tistim v filmu Indiana Jonesa ali Jamesa Bonda. Ko je pilot videl, da je padalec britanske vojske v težavah, je vkljuèil avtopilot. Nato je skozi odprta vrata letala 30 sekund rezal zapleteno vrv. Ko jo je naposled prerezal, se je vrnil v kabino in ponovno prevzel kontrolo nad letenjem.

Dogodek se je zgodil nad Centrom za padalce v Bad Lippspringeu v Nemèiji, ko je imelo šest britanskih padalcev vojaške vaje.

''Pilot je pokazal neverjeten pogum in spretnost. Takšen primer reševanja padalca še nismo imeli,'' je dejal britanski minister za obrambo.


od Iv@nl, Sreda, 03 September 2008 19:23, Komentarji(0), Preberi vse
John Silvester in Karakoram

Nova minutaža Johna Silvestera in njegovega letenja v Karakoramu.


Èe ste spremljali novice, ste sigurno slišali za neverjetno dolge polete iz ogromnih in visokih himalajskih gora. Vso to dogajanje so skozi leta dosegala Ozon - ova padala in seveda njihovi piloti. Vse se je zaèelo in nadaljevalo z enim od ozonovih ustanoviteljev Rob Whittall-om, nekaj let pozneje pa piloti kot so Julien Wirtz, Philippe Nodet, Luc Armant, Brad Sander in John SIlvester.

John Silvester je pravkar objavil kratek film, ki vsebuje nekatere trenutke letenja v tandemu s snemalcem Alun Hughes-om. Dvojec, kateri je pred nekaj leti ustvaril film "From Nowhere to the Middle of Nowhere". Sedaj sta v procesu sestavljanja še ene himalajske avanture. Film (PG) z ogromno minutaže v katerem je zajamèeno, da bo pritegnila veliko zanimanja pilotov in ne-pilotov, vsaj toliko, èe ne še celo veè, kot ga je prvenec.

Himalaya Himalaya
John Silvester              Brad Sander

 
 









od gaber, Sreda, 03 September 2008 13:23, Komentarji(0), Preberi vse
4 Strani 1 2 3 4 


MKPNews ©2003-2008 mkportal.it
 


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...