Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Novice

Novice->Zanimivosti   
Skok s padalom s 142-metrskega sarajevskega nebotiènika!

Skok z nebotiènika v središèu mesta je izjemno zahteven podvig, ki se lahko zgodi samo v idealnih vremenskih razmerah - brez vetra in turbulenc okoli stavbe. Pomembno je, da se padalo odpre hitro in da je pristanek natanèen - v urbanih središèih okoli stavb ni veliko prostora....



  




od Iv@nl, Četrtek, 28 Avgust 2008 11:25, Komentarji(0), Preberi vse
John Silvester spet v Himalaji!

 John Silvester, Ozonov pilot se je spet vrnil v Himalajo. Namen: ponovno poleteti s tandemom v podroèje z najvišjimi gorami na svetu in to mu kot kaže tudi uspeva.

Vrnimo se malo nazaj v preteklost, v leto 1999. John Silvester in Alun Hughes sta se s kamero in variometrom v tandemu podala na življensko potovanje prek himalajskih gor in dolin.
To je bil sploh prvi podvig z jadralnim padalom na tem koncu sveta. Njun film >>From Nowhere to the Middle of Nowhere << je bil veèkrat nagrajen , kateri je še danes inspiracija mnogim pilotom po svetu. Veè informacij dobite na www.flyskyhigh.net.




Leto 2008
. Posadka enaka, želje enake, èe ne še drznejše.
Takole piše: Alun ima že za dva dni dobrega filmskega materiala. Uspel nama je prelet na višini 6100m ob strani prelepe 7600m visoke gore Shispare.
Vzelo nama je vsaj eno uro, da sva se pobrala ven iz slepe ulice ledene doline. Samo led in sneg ter skale z ledenikom na dnu, vse za nastanek termike!
(Z 20km jadranja nazaj, èe ne bi delovalo). Uspelo nama je v drugem poskusu, toda komaj! Prispela sva 20m prenizko in sva morala leteti ob grebenu na 6000 metrih.
Kdo ve kako nama je uspelo, toda vesela sva, da nama je! Nagrajena sva bila z 30km letenja skozi najbolj prvotno belo pustinjo katero sem kdaj koli videl.


John je poslal tudi fotografijo Brad Sander-ja in Melisse ter njegovega Magnuma.
Štart iz Karakorma za tri urni in 6700m visoki polet v bližini 7788m visoke gore Rakaposhi.
To je bil Melisin drugi polet in mogoèe tudi najvišji polet opravljen s tandemom.


himalaja 
  




od gaber, Petek, 30 Maj 2008 13:57, Komentarji(0), Preberi vse
102-letnica na balonu

Pred dvema letoma si je Mariborèanka Olga Potoènik zaželela poleteti z balonom. Zdaj, ko je stara 102 leti, se ji je želja uresnièila.

  
  




od Iv@nl, Sreda, 28 Maj 2008 17:56, Komentarji(0), Preberi vse
Skok z da Vincijevim padalom

davinci parashuteŠvicarski padalec Olivier Vietti - Teppa je skoèil z višine 650 metrov s pomoèjo padala, ki si ga je zamislil Leonardo da Vinci.

"Natanko ob 18.58 sem se dotaknil steze na vojnem letališèu v Payernneu. Bilo je popolno," je izjavil Švicar Olivier Vietti - Teppa, ki zase pravi, da je zaljubljen v športno padalstvo. Poèašèen je, da je prvi izvedel skok z da Vincijevim padalom.
Olivier Vietti-Teppa
Švicar Olivier Vietti - Teppa je skoèil s padalom, ki ga je da Vinci skonstruiral leta 1485.


Pred njim se je leta 2000 v podobno avanturo spustil Anglež Adrian Niæolas, vendar je, medtem ko je padal, da Vincijevo padalo odvrgel in se spustil z navadnim.

Olivier pa si v zraku ni premislil, ampak je vtrajal do konca. Po skoku iz letala se je njegovo nenavadno padalo odprlo na 600 metrih višine.

Èeprav je narejeno iz modernih materialov, je padalo težko 80 kg in je po konstrukciji preprièljiva replika da Vincijevega padala iz leta 1485.

"Padalo je sestavljeno iz štirih enakostraniènih trikotnikov, narejenih iz posebnega platna. Nerodno je le to, da z njim ni mogoèe upravljati. Z njim v zraku gospodari veter," je še dodal pogumni Švicar.




od Iv@nl, Sreda, 28 Maj 2008 17:25, Komentarji(0), Preberi vse
Rodila je med skokom s padalom

 Rusinja Marija Usova, športna padalka, je v osmem mesecu noseènosti skoèila s padalom in med letom proti tlom dobila popadke.

Marija je ignorirala opozorilo svojega zdravnika, da ne sme skakati s padalom in je skoèila.

Med letom proti tlom je nekaj sto metrov nad moskovskimi tlemi naenkrat obèutila neznanske boleèine in zaèela rojevati. Kot je povedala Marija, je želela, da otrok obèuti lepoto prostega pada, preden se rodi. Naenkrat pa jo je zaèelo boleti in skoraj bi se onesvestila.

Poskušala je skrèiti noge, a ni šlo. Zaèutila je, da prihaja otrok. Samo nekaj minut zatem, ko je sreèno pristala na tleh, je rodila deklico, ki so jo poimenovali Larisa, in se onesvestila. Prepeljali so jo v bolnišnico, kjer si bosta obe, tako Marija kot Larisa, opomogli od še nevidenega rojstva v zraku.





od Iv@nl, Sreda, 28 Maj 2008 17:09, Komentarji(0), Preberi vse
Skok s padalom s 40 km še naprej le sanje

Polet z balonom na višino 40 kilometrov in od tam skok s padalom še naprej ostaja neizpolnjena želja Michela Fournierja.

michelVeliki skok, kot je 64-letni upokojeni uradnik francoske vojske poimenoval svoj projekt, ki bi se moral zaèeti na letališèu v North Battlefordu v Saskatchewanu, se je konèal, še preden se je dobro zaèel. Osupli gledalci so opazovali dvig balona, a brez kapsule s Fournierjem, ki je ostala na tleh.

Konec še pred zaèetkom
Veliki skok, kot je poimenoval svoj projekt, bi moral zaèeti na letališèu v North Battlefordu v Saskatchewanu, se je konèal, še preden se je dobro zaèel. Osupli gledalci so opazovali dvig njegovega balona, a brez gondole s Fournierjem, ki je ostala na trdnih tleh. "Kot bi dobil kladivo v glavo," je dejal vidno poklapani Fournier. "Ko ne dela, ne moreš reèi nièesar razen: Kako je možno, da ni delal!" Njegova ekipa zdaj preiskuje, ali je možno, da je statièna elektrika povzroèila spremembo naboja na toèki med kapsulo in balonom.

A 64-letni Fournier ne bo vrgel puške v koruzo. Po zaèetnem razoèaranju je že napovedal ponoven poskus avgusta, ko bo pripravil kar dva balona.

Njegov cilj je v kapsuli potovati 2 uri na višino veè kot 40 kilometrov, od koder bi videl tako temo vesolja kot obris Zemlje. Potem naj bi izstopil iz kapsule, opremljen s posebno vesoljsko obleko in padalom, in poletel proti Zemlji. Njegov "skok" naj bi trajal 15 minut, èe pa bi v svoji nameri Fournier uspel, bi pomenil Guinessov rekord v celi vrsti kategorij: najhitrejši prosti skok, najdaljši prosti skok, skok z najvišje višine in najvišji skok s padalom.

Drage sanje
Da bi uresnièil svoje sanje, je v zadnjih 20 letih zapravil že skoraj 20 milijonov dolarjev, med drugim je prodal tudi svojo hiši in veèino svojega imetja, seveda pa brez sponzorjev ne gre. A na žalost mu usoda ni mila, saj so se vsi njegovi poskusi izjalovili, nazadnje leta 2003.

Doslej je najvišji skok iz balona uspel Joeju Kittingerju leta 1960, ko je skoèil z veè kot 31.000 metrov in pri tem dosegel hitrost veè kot 960 kilometrov na uro, potem pa na višini skoraj 5.500 metrov odprl padalo in po 14 minutah pristal na tleh.




od Iv@nl, Sreda, 28 Maj 2008 16:59, Komentarji(0), Preberi vse
Èivava preživel ponesreèen skok s padalom

Vse je mogoèe. Tudi to, da èivave skaèejo s padalom. Vsaj v Avstraliji, kjer sta èivava in njegov lastnik skoèila z jadralnim padalom, pristala na drevesu, tam pet ur èakala na rešitev in preživela.

èivava  
Èivave niso le modno ozavešèena pasma, ampak so majhni kužki tudi pogumni športniki. 

Dvainštiridesetletni Avstralec, navdušen jadralni padalec, je v petek zveèer skupaj s svojim neustrašnim ljubljenèkom, ki si ga je pripel na prsi, odšel na "èisto obièajen rutinski polet". Ker ni šlo vse po naèrtih, sta kmalu strmoglavila na drevo in obtièala 35 metrov nad tlemi. Na sreèo sta imela s seboj mobilni telefon. Avstralec je poklical policijo in po skoraj petih urah ždenja na drevesu so ju rešili. Policisti so povedali, da jo je moški odnesel samo z odrgninami, drobni èivava (gre za najmanjšo pasmo psov na svetu) pa je dogodivšèino prestal nepoškodovan.





od Iv@nl, Petek, 16 Maj 2008 13:23, Komentarji(0), Preberi vse
Girardova Himalajska avantura

Antoine GirardAntoine Girard bo 14. junija prièel svojo alpinistièno in jadralno padalsko avanturo po Himalaji.

28 letni Antoine namerava junija v okolici ledenika Baltoro v Pakistanu preplezati kar 3 osemtisoèake, brez kisika in pomoèi šerp in se iz njih spustiti z jadralnim padalom. Vrhovi, ki jih bo preplezal se dvigujejo tik ob mogoèni gori K2: Broad Peak (8 047m), G2 (8 035m) in G1 (8 068m). Èe mu podvig uspe, bo prvi mož, ki bo za sestop iz vrhov Broad Peak in G1 uporabil jadralno padalo.

Za letenje bo uporabil posebej prilagojeno jadralno padalo z imenom Himalaya, ki so mu ga izdelali v podjetju Ariwave. Himalaya tehta manj kot 2 kg s površino 20 m2, trim hitrostjo okrog 40 km/h in fineso okrog 7:1. Padalo bo imelo še posebej izdelane komandne vrvice, ki bodo ob potegu ustvarile èimveè vzgona, ki ga bo potreboval pri vzletu v zelo redkem zraku.

Njegovo spletno stran si lahko ogledate na naslovu : http://www.antoinegirard.info




od Iv@nl, Ponedeljek, 05 Maj 2008 22:39, Komentarji(0), Preberi vse
Kategorije padal

Eno od veènih vprašanj in tem v razpravah v padalskih krogih je gotovo kategorija (razred) padala katerega letimo ali katerega nameravamo kupiti. Ob toliko razliènih vrst kategorij in razliènimi standardi, pogosto prihaja do zmot ter mešanja pojmov: razred varnosti in sposobnosti padal, se pravi perfomance samih padal. Niti eden od teh kriterijev ne definira kategorijo padala. Padala se razvršèajo po naèinu kako reagirajo v danih situacijah ali okoljskim razmeram . Ti podatki povejo v katere razrede te padala spadajo. In prav to je tema tega teksta.

Standardi po katerih se padala najpogosteje kategorizira (in pri nas najpogostejša) so AFNOR (ACPUL) in DHV. Med njima obstaja veliko podobnosti pri testiranju, pa tudi manjše razlike.

AFNOR  je standard, ki je bil doloèen iz strani francoskega inštituta za standarde. Pogosto se pojavlja tudi kratica ACPUL (Association des Constructers de Parapente Ultra Legers), ampak je AFNOR širše sprejet po svetu.

DHV (Deutscher Hangegleiter Verband) je nemški standard. Prvotno je bil namenjen standardizaciji zmajev. A se je s pojavom paraglidinga zaèel nanašati (preoblikovati) tudi na padala.

Po svetu obstaja še nekaj lokalnih standardov (v Evropi je poznan švièarski SHV), ampak veèina letalskih združb priznava AFNOR ali DHV. V Veliki Britaniji (BHPA) sta oba standarda enakopravna, v Braziliji AFNOR itd. Vseeno AFNOR  standard prednaèi kar se tièe razširjenosti,  nakar je DHV tesno vezan za Nemèijo (edini priznan standard v tej državi). Po drugi strani, je v Nemèiji koncentrirana najveèja industrija paragliding opreme in ogromno število pilotov. Tako, da je DHV moèan standard in se ga ne more kar tako spregledati nasproti AFNOR-ja. Èeprav je dejstvo, da je AFNOR utemeljen od proizvodov iz veè evropskih dežel.

Preberi ostalo ...




od Gaber, Sreda, 30 April 2008 18:40, Komentarji(0), Preberi vse
Prelet preko Panamske ožine za življenja

 Tretjega maja 2008 bo mednarodna skupina paramotorcev poiskusila preleteti od obale Atlantskega oceana pa do Pacifika preko panamskega prekopa (srednja Amerika). Namen tega podviga bo zbiranje sredstev za pomoè Panamski fundaciji FANLYC (prijateljska fundacija za pomoè obolelim otrokom za levkemijo) za boj proti levkemiji. Vsekakor bo to tudi prvi poskus preleta preko srednje Amerike od ene obale do druge v neprekinjenem letenju. Osem pilotov iz petih držav, ki bodo vse stroške krili iz svojih žepov bodo vse donacije, ki jih bodo dobili za ta projekt podarili fundaciji FANLYC .

Lokalna podpora je iz vseh strani zelo velika. Zveza za ultralahko letenje bo spremljala polet in pilotom dajala podporo iz zraka. Državna uprava Paname je ponudila reševalno ekipo in pomoè na zemlji. Sponzorji pa so tudi že pokazali zanimanje in prièeli z donacijami.

Prelet je kar težaven in tvegan, saj bo potrebno del poti preèkati preko vode od Fort Shemana do Gamboe. "Èe se nam zgodi nesreèa in kdo od pilotov pristane v vodi bo reševanje zelo težko, saj je to mesto zelo porašèeno z neprehodnim gozdom. V vodi prav tako živijo krokodili in druge nevarne tropske živali. Temu delu pravimo napeti del!" je povedal organizator Remy Swaab.

Podatki o preletu:

- Èas: Sobota, 3.maj (odvisno od vremenskih pogojev)
- Predviden vzlet: 7:30 zjutraj
- Dolžina : 80 km
- Predviden èas preleta : 3 ure
- Predvidena poraba goriva: 15 litrov
- Minimalna višina leta: 150 m

Veš o projektu najdete na naslednji povezavi: http://www.vueloporlavida.org




od Iv@nl, Torek, 29 April 2008 13:53, Komentarji(0), Preberi vse
Zaljubljen v letenje

Stane Kranjc Stane Kranjc iz Škofje Loke, konstruktor in proizvajalec vrhunskih padal

"Zmeraj sem hotel leteti. Najprej sem leta 1973 naredil zmaja. V osemdesetih letih pa so se pojavila prva jadralna padala in zaèel sem jih tudi sam izdelovati. Uporabljali smo material, iz katerega je bil narejen spinaker na jadrnicah. Od leta 1990 do 1992 sva s partnerjem izdelovala jadralna padala za nemški trg in šele to nam je omogoèilo, da smo sploh lahko zaèeli, saj smo dobili zaèetni kapital in stroje. Potem sva šla narazen in sva skupaj z ženo zaèela izdelovati reševalna padala za jadralne padalce in zmajarje," je opisoval svoje prve konstruktorske korake. Kasneje je dobil zamisel, da bi proizvajal tudi skakalna padala, za padalce, ki skaèejo iz letal. Prvi primerki so bili slaba kopija nekih ameriških padal. "Bolelo me je, ker zadeva ni delovala tako, kot bi morala. Vpisal sem se na padalski teèaj, naredil osem ali devet skokov s šolskim padalom, potem pa prviè skoèil s padalom, ki smo ga izdelali. Takoj sem ugotovil, kje so težave in napake. Nismo upoštevali, da je material zelo raztegljiv. V zraku je bilo še v redu, vendar so bili pristanki precej trdi."

Nato se je zaèel resneje ukvarjati s konstrukcijo skakalnih padal in z izboljšavo teh padal. Kot je povedal, je razvoj jadralnih padal precej pred razvojem skakalnih padal. Zato uporablja številne zamisli iz jadralnega padalstva, ki se nekaterim proizvajalcem skakalnih padal zdijo naravnost revolucionarne. Zgodilo se je, da je najveèji ameriški proizvajalec takšnih padal skopiral Stanetovo padalo. Njegovo padalo je imelo precej veè vzgona in je bilo zato nekaj številk manjše od padal konkurentov. Preberi celoten èlanek in si oglej video ...






od Iv@nl, Četrtek, 24 April 2008 15:23, Komentarji(0), Preberi vse
Jadranje na valovih

 Francoski pilot jadralnega padala Sebastien Bochet je odšel na polet, misleè, da bo samo malo pojadral. Doživel je polet svojega življenja.

Sebastien je vzletel iz njegovega priljubljenega vzletišèa La Plagne, kjer se ponavadi zmeraj zbirajo vsi tamkajšnji bljižni jadralni padalci. Sebastien je imel v mislih le kratek spust v dolino, mogoèe, èe bo imel sreèo bo lahko malo pojadral, ampak se je pošteno uštel. Nekaj minut po vzletu je bil Sebastien 1000 nad lanticularjem na višini 3700 m kjer se je z moènim protivetrom boril za obstanek na tej višini.

Sebastien je letel z jadralnim padalom UP trango3 in je na UP-jevi spletni strani tudi objavil slike v galeriji ter filmèek , ki ga je posnel med letom. Med filmom sicer precej govori vendar morate kar tekoèe obvladati francoski jezik, da ga boste razumeli.




od Iv@nl, Četrtek, 15 November 2007 16:59, Komentarji(0), Preberi vse
Starka pri stotem letu poletela

V Veliki Britaniji so dobili najstarejšo jadralno padalko. Starka, oziroma po duši mladenka se je pri starosti 100 let popeljala s tandemom.
Peggy McAlpine, ki živi na Cipru se je v sredo popeljala s tandemom. Po pristanku je vsa zadovoljna odprla butelko šampanjca in nazdravila nad uspehom.
To je bilo najlepše doživetje mojega življenja in pripravljena sem poizkusiti ponovno, je McAlpinova pokomentirala.
Pred dvajsetimi leti je poiskusila Bungee jumping in takrat je sebe opisala kot osemdeset letno mladenko. Letenje s tandemom je komentirala kot veliko veèje doživetje.
Rada ima višine, rada imam plezanje, rada se povzpnem v nebo. Upam, da bom to lahko poizskusila ponovno pri sto petem rojstnem dnevu.





od Iv@nl, Sobota, 03 November 2007 03:22, Komentarji(0), Preberi vse
Mont Blanc se je zvisal

 Mont Blanc je zaradi kopièenja snega v zadnjih dveh letih zrasel za veè kot dva metra, so ugotovili raziskovalci.   
  
Najvišji alpski vrh Mont Blanc je zaradi kopièenja snega v zadnjih dveh letih zrasel za 2,15 metra, so ugotovili francoski raziskovalci. Tako so mu 15. in 16. septembra namerili kar 4810,90 metra nadmorske višine.

"Tako višina kot tudi prostornina Mont Blanca sta se obèutno poveèala, ker se je v zadnjih dveh letih na njegovem vrhu nakopièilo toliko snega," je povedal strokovnjak Philippe Borel.

Po pojasnilih meteorologov temu pojavu botrujejo klimatske spremembe. Poveèuje se namreè frekvenca vetrov z zahoda, ki prinašajo dež in višje temperature. Poleti se padavine spremenijo v sneg, ki se na obmoèjih nad 4000 metri obdrži in tako poveèuje celotno kolièino snega. Zimski sneg, po drugi strani, ne prispeva k veèanju kolièin snega na najvišjem alpskem vrhu, saj ga vetrovi raznesejo naokrog.

Prostornina ledu na Mont Blancovih strminah nad nadmorsko višino 4800 metrov je bila prviè izraèunana v letu 2003, ko naj bi znašala 14.600 kubiènih metrov. Dve leti kasneje se je znižala na 14.300 kubiènih metrov, do leta 2007 pa se je obèutno poveèala, na 24.100 kubiènih metrov.





od Iv@nl, Ponedeljek, 15 Oktober 2007 15:51, Komentarji(0), Preberi vse
Kdo bo hitrejši?

V nedeljo, sedmega oktobra se bosta v dirki na èas v Valenciji (Španija) pomirila trikratni svetovni prvak v motornem letenju Ramon Morillas in letošnji zmagovalec Toura de France Alberto Contador.
Tekmovalca lahko dosežeta približno enako maksimalno hitrost, okrog 50 km/h s tem, da bodo pogoji za letenje oziroma hitrost vetra, bolj vplivali na Ramona, ki bo letel z motornim jadralnim padalom kot pa na kolesarja Alberta. Ramon bo poizkušal leteti èim nižje in èim bližje njegovemu nasprotniku.
Èe se boste ta konec tedna nahajali kje v bližini Valencije nikakor ne smete izpustiti tega dogodka.
Veè od dogodku: Superdeporte.es

Ramon Morillas
Alberto Contador









od Iv@nl, Sreda, 03 Oktober 2007 16:56, Komentarji(0), Preberi vse
4 Strani 1 2 3 4 


MKPNews ©2003-2008 mkportal.it
 


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...