Poglej nove vpise na foumu za zadnji dan ali zadnjih 7 dni.

Novice

Novice->Zanimivosti   
Nov infinity tumbling rekord

Na dan sobote na padalskem festivalu Coupe Icare - acro show je Antoine Montant,postavil nov rekord v infinity tumblingu.
Antoine Montant je skoèil iz helikopterja z D-Bagom z višine preko 2000 m in presegel dosedanji Rodrigezov rekord iz leta 2006, kar za 22 obratov. Z njegovim Gradientom Seven se mu je uspelo zavrteti kar 130 krat.






od Iv@nl, Torek, 02 Oktober 2007 18:46, Komentarji(0), Preberi vse
Nov svetovni rekord v motornem letenju

 Desetega septembra je Mehièan Fernando Iriarte potolkel Morillasov svetovni rekord na preletu v ravni liniji.
Ramon Morillas je aprila postavil nov svetovni rekord v preletu iz Španije do Kanarskih otokov. Njegov prelet je bil za marsikoga precej tvegan, saj je pilot 14 ur letel nad morjem. Skupna dolžina njegovega rekorda je bila takrat  1106 km, kar je znašalo 150 km veè od prejšnjega rekorda.
Desetega septembra pa je Mehièan Fernando Iriarte postavil nov mejnik v motornem letenju. Ob 7.15 zjutraj je vzletel iz Puerto Vallarta in se podal na prelet preko 1000 km. Po trinajstih urah in petnjastih minutah mu je uspelo preleteti svetovni rekord z novo razdaljo, ki znaša 1144 km. To je bil njegov prvi poizkus naskoka na svetovni rekord.
Sedaj moramo seveda poèakati še na FAI za priznanje!





od Iv@nl, Ponedeljek, 01 Oktober 2007 21:46, Komentarji(0), Preberi vse
Z otroškim doma narejenim jadralnim padalom, do slave!

 Iz južne Afrike prihaja vspodbudna vest o Cyril Maziboku, edinemu temnopoltemu pilotu jadralnega padala v državi. Njegov prvi polet je bil s padalom, ki ga je pri 12 letih izdelal kar sam iz plastiènih vreèk (vreèke v katerih je bilo umetno gnojilo) in vrvi, ki jih je "pridobil" pri bljižnih sosedih.
S tem jadralnim padalom je Cyrilu uspelo poleteti, vendar ne višje kot 7 metrov od tal.
Nekega dne so ga opazili jadralni padalci, ki so leteli s pravimi jadralnimi padali in ga vzeli pod svoje okrilje, mu priskrbeli pravo jadralno padalo in ga nauèili leteti.
Po veè kot desetih letih in številnih nesreèah se je Cyril ponovno vrnil med jadralne padalce. Sedaj kot inštruktor in kot tekmovalni pilot.

Preberite si celotno zgodbo o strastnemu deèku in nevzdržni želji po letenju: Wired.com





Na sliki je Cyrilov prvi prototip, izdelan iz plastiènih vreèk.






od Iv@nl, Četrtek, 27 September 2007 18:17, Komentarji(1), Preberi vse
Teèaj jadralnega zmajarstva

Po dolgih letih, neuradnih poizkusov letenja z zmaji, smo v Tolminu pripravili teèaj, kjer smo z uèenci v enem tednu pospravili zaèetni del teèaja jadralnega zmajarstva.

Z izkušenim Brovèem sva imela to sreèo, da sva v roke dobila 4 talentirane mlade pilote. Niti Polona se nas ni ustrašla in tako pogumno in vestno opravila svoje delo. Trije uèenci so bili tudi že kršèeni s tandemskim poletom, kjer so sami upravljali 3/4 poleta in s tem inštruktorju dokazali zrelost za višinski let.

Vse naše prigode si lahko ogledate v kratkem filmu:







od MRX, Sreda, 05 September 2007 00:44, Komentarji(0), Preberi vse
Google earth

 Google Earth verzija 4.2 ima skrito opcijo, ki vam omogoèa da nad Zemljo letite v pravem bojnem letalu.
Da pa priklièete to opcijo, morate pritisniti kombinacijo tipk ‘Ctrl+Alt+A’. Dobili boste možnost izbire med dvema bojnima letaloma, a kljub nerodnosti kontrol, se da lepo leteti. Pilotirate lahko tudi z miško!

Seveda ne smete prièakovati realne fizike, posebnih uèinkov ali kaj podobnega; navsezadnje gre za zelo preprosto simulacijo. Vsekakor pa zna biti tovrstno letenje zelo zabavno.

Za vse, ki že nestrpno èakate na vzlet, postopek je naslednji. Na raèunalnik prenesite najnovejšo verzijo  Google Earth . Ko se vam odpre zemljevid morate vtipkati zaporedje: Ctrl + Alt + A (za uporabnike Microsoftovih Oken) in Command + Option + A (èe ste uporabnik Applovega Macintosha). In èe gre vse po naèrtu, bi se vam moralo prikazati okence, kjer lahko izbirate med dvema tipoma letal. V njem izberete letalo in sicer imate na voljo hitri F16 in bolj turistièni SR22. Doloèite še lokacijo od kjer boste poleteli, na voljo pa je kar nekaj svetovnih letališè. Letališèe Jožeta Puènika ni na voljo.

Kako vzleteti in še nekaj ostalih kontrol si lahko preberete  TUKAJ .




od Iv@nl, Torek, 04 September 2007 15:37, Komentarji(0), Preberi vse
Projekt Waldrappteam

 Ptica Klavžar (znanstveno Geronticus eremita), ki je nekoè živela v srednji Evropi je v 17. stoletju na tem podroèju popolnoma izumrla. Na sreèo so jih nekateri posamezniki prièeli vzgajati v valilnicah in jih spušèati v naravo, ampak pojavila se je težava: Kot mnoge ptice selivke se tudi te zvalijo s èutom za selitev, vendar brez staršev ne vedo toèno kam se morajo seliti. Klavžar torej ne ve natanèno kam mora leteti, ko pride èas selitve. Novin testni pilot in specialist za paramotorno letenje Walter Holzmüller je skupaj s Tanjo Hampel iz Dunaja in Martino Schiestl iz Insbruka vzgojil 19 teh ptic, ki jih nameravajo izpustiti v naravo, oziroma jim pomagati pri selitvi.

Trinajstega avgusta je pilot skupaj z devetnajstimi pticami z motornim jadralnim padalom poletel iz obmoèja na Avstrijsko Nemški meji. Ptice sledijo Walterju, ki leti z njegovim novim paramotorjem NOVA BIGMAX in trenutno preèkajo Alpe proti Toskani. Ptice Klavžarji so bile nekdaj zelo razširjene ptice po Evropi saj so živele na zelo velikem obmoèju (Francija, Avstrija, Nemèija, Švica in celo v Sloveniji). V sedemanjstem stoletju so zaradi zelo velikega lova na tem podroèju popolnoma izumrle. Leta 2005 je živelo še 450 ptic v naravnem okolju na podroèju Maroka, vendar pa so jih v tem èasu okrog 2000 umetno vzgojili v ujetništvu. Zahvaljujoè volišèem v živalskih vrtovih se populacja teh ptic ponovno poveèuje.

Obstaja pa velika težava:

Klavžarji so ptice selivke in pojavlja se težava,ko pride èas selitve, ker ne vedo kam morajo odleteti, saj mlade ptice sledijo starejšim, ki so to pot že peletele. Mlade ptice vzgojene v ujetništvu ne poznajo destinacije, do kje morajo odleteti. Svoj rosjtni kraj zapustijo avgusta in odletijo proti jugu. Vendar kraj zapustijo posamezno in ne v jati, ter odletijo v razliène smeri. Obstaja pa velika verjetnost, da bo Walterju z njegovim paramotorjem uspelo nauèiti ptice, kam morajo v èasu selitve odleteti.

 Walter Holzmüller je bil mnoga leta zelo dober pilot jadralnega padala in je zmagoval na precej tekmovanjih. Danes je Walter inštruktor letenja in dela pri podjetju NOVA kot testni pilot. Trenutno pa vodi 19 Klavžarjev preko Alp in jim kaže njihovo pot selitve. Leti z novim paramotorjem NOVA BIGMAX s posebno šasijo za pristajanje. Zaradi zelo velikega krila, ta paramotor lahko leti zelo poèasi, kar pa omogoèa pticam, da mu lahko sledijo brez posebnih težav.

Walterjev komentar:
Z mano kot sopotnika letita tudi Tanja Hampel in Martina Schiestl. Bolje reèeno to sta materi Klavžarjev.Nadvse se zdi, da ptice v letenju uživajo. Ponavadi celo jadrajo,ko pridemo v kakšno bolj termièno obmoèje. Najbolj zanimiva sta Blacky in Jack. Med letom se mi tako približata, in videti je kot, da se bosta na mojih ramenih malo odpoèila. Klavžarji so presenetljivo zelo socialne ptice in se zelo rade ljubkujejo s starši. Bil sem popolnoma preseneèen kako lahko èlovek naveže tak odnos do teh ptic.


Walter je zadnje tedne na 1000 km dolgo potovanje pripravljal ptice vsak dan, ko je bilo mogoèe poleteti. Sedaj letijo preko Alp. Kje se trenutno nahajajo in kaj se s temi pricami dogaja si lahko preberete na spletni strani http://www.waldrappteam.at/





od Ksenijab, Petek, 24 Avgust 2007 16:08, Komentarji(1), Preberi vse
Nasa Pipistrelov virus nagradila s 100.000 dolarjev

Los Angeles - Ameriška vesoljska agencija Nasa je minuli vikend ajdovskemu podjetju Pipistrel za njegov model virus podelila 100.000 dolarjev nagrade, kot najboljšemu majhnemu letalu, ki bi v prihodnosti lahko postal "leteèi avtomobil".


 Pipistrelov virus se je v soboto na letališèu v mestu Sonoma v ameriški zvezni država Kalifornija za nagrado Cafe Challenges potegoval skupaj s tremi drugimi letali, komisija pa je ocenjevala hitrost letala, vzletno razdaljo, uèinkovitost letala, okretnost, glasnost in skupek vsega naštetega, poroèa spletna stran Aero-News network.

Izredno lahko majhno letalo

Komisija za podelitev nagrad je Pipistrelov virus, njegova cena znaša približno 70.000 dolarjev, ocenila kot izredno lahkega, poleg tega pa lahko prepelje veè potnikov, goriva in prtljage kot je sam težak. Najvišja hitrost letala znaša veè kot 225 kilometrov na uro, z galono goriva (3,8 litra) pa naredi veè kot 80 kilometrov.

 Pobrali še nekaj drugih nagrad

Tekmovanje Cafe Challanges pripravlja Nasa v sodelovanju s skladom Cafe in Boeingom, za nagrade pa so organizatorji minuli vikend namenili 250.000 dolarjev. Poleg glavne nagrade, vredne 100.000 dolarjev, je Pipistrel pobral še nekaj drugih nagrad, tako da se ajdovsko moštvo v Slovenijo vraèa bogatejše za 160.000 dolarjev. (STA/Foto BOBO, pipistrel.si)




od Iv@nl, Petek, 24 Avgust 2007 14:48, Komentarji(0), Preberi vse
Brata Valiè lovita rekorde

 Nov cilj bratov Valiè je z jadralnim padalom preleteti petsto kilometrov

Urban si v svetovnem pokalu do konca sezone želi napredovati vsaj še za eno mesto, z bratom Aljažem pa sta si zastavila cilj postaviti tudi nov svetovni rekord v prostem preletu.
Kot je dejal, je njuna želja doseèi 500-kilometrsko znamko. "Plani so narejeni, vzletno mesto je izbrano, smeri letanja pa že doloèene. Zdaj èakava še samo na prave vremenske pogoje in greva postavit nov rekord," pravi Urban.

Starejši od bratov Valiè, Aljaž, ima v lasti svetovni rekord v preletu s povratkom na štartno toèko, nove meje pa bosta poskušala prekoraèiti v Južnoafriški Republiki.

Turbo brata, se bosta za rekordom podala po zakljuèku svetovnega pokala, ki se bo konèal novembra v Argentini.

 Brata Valiè lovita rekorde

__________________________________________________________________________________________
 English

Valiè Brothers hunting records

New plan of brothers Valiè is to set new world record over 500 km.

To the end of this season in PWC, Urban wonts to make progress at least for one place (now he is 3-th). With his brother Aljaž has made a plan to set up new world record this year in straith distance.
Like urban said, their wish is to fly over 500 km. "Plans are set, start place is selected and flights directions are defined. Now we are waiting for a good weather conditions and then we are going to raise a new record" said Urban.

Aljaž has world record out and return, but new one they will try to set up in south Africa.

Turbo brothers,like we call them, they will try to set new world record at the end of this season, after PWC will finished.

 Valiè brother hunting records




od Iv@nl, Ponedeljek, 20 Avgust 2007 20:48, Komentarji(2), Preberi vse
Neprecenljiva: jadralna padalca Urban in Aljaž Valiè

Družba MasterCard Europe je sklenila dogovor o generalnem pokroviteljstvu z bratoma Urbanom in Aljažem Valièem, nosilcema treh svetovnih rekordov in veèkratnima državnima prvakoma v jadralnem padalstvu.

 »Družba MasterCard, ki je slovenski javnosti dobro poznana zaradi plaèilnih kartic in edinstvenih reklam, že leta podpira dve najveèji športni tekmovanji na svetu – nogometno ligo prvakov in evropsko prvenstvo v nogometu. Z narašèanjem pomembnosti Slovenije v našem poslovanju (ta èas je v Sloveniji kar okrog 3,7 milijona plaèilnih kartic op. p.) smo se odloèili napraviti korak naprej in prièeli iskati pokroviteljske priložnosti tudi na lokalni ravni,« je povedal Zdenek Houser, MasterCard Europe Country Manager, ki ima »na skrbi« Slovenijo, Hrvaško in Madžarsko.

Houser, ki je povedal, da je tudi sam že letel z jadralnim padalom in v tem zelo užival, je poudaril, da je za podjetje, ki mu pripada, pokroviteljstvo kljuèni moment marketinške strategije. Pri tem je po njegovih besedah najbolj pomembna izbira pravilnega partnerja – in »turbo brata« Valiè, naj bi to prav gotovo bila.

 »Urban in Aljaž Valiè sta med najboljšimi jadralnimi padalci na svetu in v èast nam je, da smo z njima podpisali dogovor. Verjamemo, da jima bomo kot generalni pokrovitelji moèno pomagali pri razvijanju njunega edinstvenega potenciala za letenje. Od sodelovanja pa prièakujemo dobro promocijo blagovne znamke MasterCard, saj se odlièno povezuje z vrhunskimi dosežki,« je ob tem povedal Houser.

Urban Valiè, mlajši od bratov in aktualni prvak Slovenije v jadralnem padalstvu za leto 2007, je navdušen nad sodelovanjem z MasterCardom: »Vesela sva, da se je družba MasterCard odloèila, da nama bo pomagala pri športni karieri in nama omogoèila tehnièno odliènost in udeležbo na številnih mednarodnih tekmah, ki so še pred nama z bratom.«

Aljaž, ki je bil slovenski prvak preden mu je prestol »ukradel« brat, je pristavil: »Z bratom sva preprièana, da bova skupaj z MasterCardom osvojila še vrsto novih odliènih rezultatov, kar potrjuje tudi zmaga Urbana na nedavni tekmi državnega prvenstva v jadralnem padalstvu.«
Veè o Urbanu in Aljažu Valièu

Urban Valiè, rojen 26. 12. 1979, in njegov brat Aljaž Valiè, rojen 25. 1. 1979, se že veè kot trinajst let ukvarjata z jadralnim letenjem. Letalsko pot sta zaèela kot pilota jadralnih letal v Aeroklubu Josip Križaj Ajdovšèina, nato pa letalo zamenjala za jadralno padalo. S strokovnim pristopom, disciplino in rednim treningom sta dosegla izjemne rezultate in med drugim izboljšala svetovne rekorde v svetu jadralnega padalstva. Lani sta v Sloveniji in Italiji najprej postavila novo mejno znamko (257 km) v preletu s povratnikom, nato pa decembra na odpravi v Južno Afriko (www.fly-safary.com ) nekaj dni za tem izboljšala še štiri leta star rekord v prostem preletu – 423 km Kanadèana Williama Gadda – in tri leta star rekord v prostem preletu na napovedan cilj Brazilca Fleuryja, ki je znašal 353 km. »Turbo brata«, kot sta dobila vzdevek zaradi njune hitrosti v zraku, sta dosegla nova svetovna rekorda s 367 km v preletu na napovedan cilj in 427 km v prostem preletu. Zgodbo o uspehu dopolnjujejo tudi njuni letošnji rezultati na mednarodnih tekmovanjih; v skupni razvrstitvi svetovnega pokala PWC (Paragliding World Cup) je Urban trenutno tretji, Aljaž pa deveti na svetu.




od Iv@nl, Torek, 14 Avgust 2007 21:16, Komentarji(0), Preberi vse
Nov svetovni rekord

 V ponedeljek 6.8.2007 sta èlana KJP Krokar, Tomaž Eržen in Tanja Kompan, postavila nov svetovni rekord v preletu s povratkom v tandemu.
 Z Lajnarja nad Sorico sta poletela do M.Piombada v Italiji in se vrnila nazaj na izhodišèno toèko. Polet, ki je trajal 8 ur in 20 minut je meril 160 km.
Prejšnji rekord v tej disciplini sta z 154 kilometri imela prav tako èlana KJP Krokar Klemen Peljhan z isto sopotnico. Za uradno priznanje bo potrebna še potrditev Letalske zveze Slovenije in mednarodne organizacije FAI .
Tako kot Klemen pred njim sta tudi Tomaž in Tanja letela s padalom Mac Para a tokrat z novejšo razlièico Pasha 3 .

Njegov let pa lahko najdete na Slo. OLC .

Galerija slik: http://www.klub-krokar.si/galerija


On monday 6.8.2007, two members of KJP Krokar, Tomaž Eržen(pilot) and Tanja Kompan(copilot), set new WR in discipline out-and-return with tandem.
They lanched from Lajnar near Sorica, flew to Mt.Piobada in Italy and flew back to starting point of Lajnar. Flight took them 8h and 20 min and was 160 km long.
Previous record in this dicipline was also set by a member of KJP krokar Peljhan Klemen with same copilot and was 154 km long. For official record we will have to wait for LZS and FAI to accept it.
Same as Klemen before him, Tomaž also flew with Mac Para glider but with newer model, this time with Pasha 3 .
His flight can be found here .

Picture galery: http://www.klub-krokar.si/galerija




od igorer, Sreda, 08 Avgust 2007 22:44, Komentarji(0), Preberi vse
Èlovek, ki se je spremenil v ptièa

Neki švicarski pilot se je s krili, pritrjenimi na hrbet, in letalskim motorjem spremenil v èloveka raketo.

Nekdanji 45-letni pilot vojnega letala Yves Rossy je svoja karbonska krila preizkusil na prvem poletu v Španiji.

"Naravnost fantastièno je bilo. Èutil sem popolno svobodo, toliko moèi in hitrosti, obèutek je še boljši, kot èe bi bil ptiè," je dejal Švicar, ki je letel s hitrostjo skoraj 200 km/h.

"Skoèiti sem moral z letala, saj ne morem vzleteti na letališki stezi, kot to poènejo piloti letal. Ne zmorem teèi tako hitro, da bi poletel," je v smehu dejal Rossy. Tudi pristanek je drugaèen. Ugasniti mora motor in tik pred pristankom sprožiti klasièno padalo.

Rossy je pet let razvijal trimetrska karbonska krila. Krila nadzoruje s stikali, namešèenimi na krilih, ki mu omogoèajo, da po lastni volji izbira, ali bo jadral ali delal akrobacije.

 

Povezave:



od Iv@nl, Sreda, 20 Junij 2007 13:54, Komentarji(0), Preberi vse
Jadralna letala pred revolucijo?

Roman Sušnik je razvil model samovzletnega jadralnega letala, ki ga poganja elektrièna energija. Gre za tretji tovrstni primerek na svetu.


 Jadralna letala, ki vzletijo brez pomoèi vleènega letala, sicer niso novost, a jih je do zdaj navadno poganjal bencin. Sušnikovo letalo vsebuje zmogljive baterije, ki ob ugodnem drsnem razmerju letalu omogoèajo enostavne vzlete in dolgotrajne polete. Slovenski podjetnik je z njim opravil že skoraj 100 letalnih ur.
Gre za letalo znanega slovenskega proizvajalca jadralnih letal, ki ga je Sušnikovo podjetje Enstroj nadgradilo z elektromotorjem. Letalo doseže tudi do 2.900 metrov višine, vendar je zaradi izrabe baterij najbolj optimalno leteti na do 1.500 metrih.
Baterije so najbolj obremenjene ob vzletu, ko je potrebnih dobrih deset sekund, da letalo doseže višino med 100 in 150 metrov. Pozneje je obremenitev baterij precej manjša, letalo pa lahko pospravi sistem za vzletanje v trup.
Podobna modela jadralnega letala sta pred Sušnikom razvila le dva svetovna izdelovalca jadralnih letal, ki pa še nista zaèela s serijsko proizvodnjo. Sušnik sicer v prihodnosti naèrtuje namestitev sonènih celic na krila letala, vse veè pa je tudi povpraševanja po serijski proizvodnji, ki bi lahko stekla ob pridobitvi ustreznega poslovnega partnerja.
Letalo bi brez davkov stalo okoli 65 tisoè evrov, kar je okoli 20 odstotkov veè kot tovrstna letala na bencinski pogon, a se v prihodnosti zaradi razvoja baterij obetajo precej nižje cene.




od Iv@nl, Petek, 15 Junij 2007 15:56, Komentarji(0), Preberi vse
4 Strani 1 2 3 4 


MKPNews ©2003-2008 mkportal.it
 


Izdelava spletne strani: E NALOG

Na teh spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. Več o ...